به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در درس اخلاق مدیران آستان مقدس بانوی کرامت که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: در دهه کرامت باید بتوانیم به اهداف اهل‌بیت (ع) نزدیک شویم و خروجی این بزرگداشت‌ها و مجالس بالارفتن معرفت ما نسبت به اهل‌بیت (ع) باشد تا همان‌طور که در روایات فرمودند از امتیاز وجوب بهشت بر زائر بامعرفت این آستان‌ها بهره‌مند شویم و سال‌به‌سال التزام عملی ما در خدمت به این بزرگواران بیشتر شود.

 وی با اشاره به هم‌زمان‌شدن دهه کرامت امسال با جنایات رژیم گرگ‌صفت صهیونیستی به افرادی که از وطن و دین خود حمایت می‌کنند، گفت: مردم کشورهایی که حامی صهیونیست‌ها هستند هم دیگر نمی‌توانند این جنایات هولناک را تحمل کنند، بنابراین یکی از درس‌هایی که در این دهه کرامت باید بیاموزیم و روی آن کار کنیم، بحث مقاومت در برابر دشمنان خدا، قرآن، عترت و انسانیت است.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مفهوم آیه ۸ سوره آل‌عمران این است که اگرچه دل‌های ما به‌وسیله پروردگار متعال در مسیر هدایت قرار گرفته است؛ ولی باید دغدغه این را داشته باشیم که بعد از هدایت گرفتار لغزش نشویم و به انحراف‌ها و اعوجاج‌های فکری، اخلاقی و عملی باز نگردیم.

 وی با بیان اینکه ما مسلمانان در هر نماز خود از خداوند می‌خواهیم که ما را به صراط مستقیم هدایت کند، افزود: حتی در صراط مستقیم نیز هر لحظه امکان انحراف و کج‌روی وجود دارد؛ زیرا بنا بر تصریح قرآن در آیه ۱۶ سوره اعراف شیطان در صراط مستقیم کمین کرده است تا بندگان صالح خدا که در این مسیر قدم بر می‌دارند را منحرف کند و این مسیر را ناامن کرده است.

 آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: خداوند دنیا را به‌گونه‌ای قرار داده است که هر کس می‌خواهد کار خوب کند راه باز است و هر کسی می‌خواهد کار بد کند هم راه باز است و این ما هستیم که بنا بر اختیار خود تصمیم می‌گیریم از خدا اطاعت کنیم یا فریب وسوسه شیطان را بخوریم.

 وی با اشاره به ماجرای حضرت آدم که خداوند فرموده بود به این درخت نزدیک نشو تا از گناهکاران نباشی گفت: تنها راه مصونیت از شیطان عمل به اوامر و ترک نواهی الهی است؛ بنابراین هر کدام از ما باید درخت‌های ممنوعه خود را بشناسیم و به آن نزدیک نشویم.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت عمل‌نکردن به وظایف، کم‌کاری و استفاده نادرست از امکانات را از مهم‌ترین درخت‌های ممنوعه محیط کار دانست و گفت: خدمت به اهل‌بیت قدم‌گذاشتن در صراط مستقیم است؛ ولی باید مراقب فریب شیطان نیز باشیم تا ما را از مسیری که در آن قدم گذاشته‌ایم منحرف نکند و بعد از هدایت گمراه نشویم.