به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، مراسم اهدای انگشترهای مقام معظم رهبری به قاریان نوجوان حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه سلام‌الله‌علیها پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد.

در این ابتدای مراسم آیت‌الله سعیدی با توصیه به تقویت بُعد علمی و افزایش معارف قرآنی این نوجوانان اظهار کرد: نیاز است بُعد معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) در این عزیزان تقویت شود تا بتوانند به خوبی این معارف را انتقال بدهند زیرا هوس‌ها و تمایلات دیگر وجود دارد.

وی افزود: شما باید در خط مستقیم قدم بگذارید و از این راه منحرف نشوید، باید متناسب با جایگاه حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه(س) و حوزه علمیه و نیز جایگاه این شهر مقدس پیش بروید.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه‌معصومه(س) ادامه داد: برای اینکه کار و فعالیت‌های قرآنی را منظم و مستمر پیش ببرید، نیاز است از این فعالیت‌های قرآنی حمایت شود.

وی مودت و محبت به اهل‌بیت(ع) را از جمله توصیه‌های قرآن دانست و خاطرنشان کرد: باید این مودت و محبت در کار شما جلوه کند، در تلاوت قرآن‌کریم یک سبک خاص و منظم را پیش بگیرید و به شکل و سبک جدید قرآن را تلاوت کنید.

امام جمعه قم با اشاره به آیه إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) انگشتر خود را در نماز و در حالت رکوع به فقير اهدا می‌کند، و این در حالی است که پیامبر اکرم(ص) دعا می‌فرمودند که خداوندا وزیری از اهل‌بیتم برایم قرار بده که این آیه مبارک نازل شد.

وی افزود: خداوند با این آیه مبارکه که در شأن امام‌علی(ع) نازل شد، جایگاه وی را به عنوان جانشین به حق پیامبر قرار داد، امروز نیز در جمهوری اسلامی ایران فردی از همان نسل و با همان نام به حق عهده‌دار امامت و رهبری جامعه اسلامی است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به انگشترهای اهدای مقام معظم رهبری به قاریان نوجوان حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه(س) خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تلاوت شما را در تلویزیون تماشا کرده بودند و این کار زیبای شما را تحسین کرده و این هدایای ارزشمند را ارسال فرمودند.

وی گفت: شما با تلاوت قرآن‌کریم خود دل رهبر و امام‌عصر(عج) را شاد کردید.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه‌معصومه(س) در پایان بیان کرد: ان شاءالله با سعی و تلاش کار خود را پیش ببرید و درس خود را به خوبی بخوانید، احترام به والدین و اساتید را به عنوان یک الگویی که از رهبر انقلاب تقدیر شده به خوبی ادا کنید.