به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه از افتخارات ما شیعیان و محبین اهل‌بیت (ع) این است که خداوند برای جایگاه‌هایی را برای ما قرار داده است تا در این جایگاه‌ها از عنایات خاص اهل‌بیت (ع) برخوردار باشیم.

 وی با بیان اینکه دهه کرامت که در آن قرار داریم وجه عمده تجلیل و تکریم در این ایام همان چیزی است که خداوند تبارک‌وتعالی از ما درباره رسول اکرم (ص) خواسته است که ایشان را اسوه خود قرار دهیم، گفت: ما باید ببینیم که این بزرگواران چه می‌گویند و حرفشان چیست؛ زیرا صرف این که ما در میلاد اهل‌بیت (ع) شادی و تجلیل کنیم مدنظر نیست و آن چیزی که مهم است و باید هر سال ارتقا پیدا کند تأسی به این بزرگواران است.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در تأسی به اهل‌بیت (ع) باید به دوگانه قول و عمل توجه داشته باشیم افزود: دوگانه قول و عمل در زندگی شخصی، زندگی خانوادگی، زندگی اجتماعی و در محیط کاری به‌شدت خودنمایی می‌کند و باید مراقب باشیم که قول و عمل ما یکی باشد؛ زیرا اگر قول و عمل یکی نباشد در زمره منافقان محسوب خواهیم شد.

 وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند مردم را با غیر زبان خود به اسلام دعوت کنید، گفت: هر فردی در هر جایگاهی که باشد اگر با زبان خود مردم را به اسلام و ارزش‌های دینی دعوت می‌کند باید با عمل خود هم از مردم دعوت کند.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه خداوند دوست دارد که خدمتگزاران به‌نظام جمهوری اسلامی آنچه را در زبان و قلم جاری می‌کنند در عمل هم نشان دهند، گفت: یکی از جاهایی که این تذکر الهی به‌شدت خود را نشان می‌دهد شورای شهر و شهرداری‌ها است که باید آنچه در کلام، زبان، بیانیه، بخشنامه، اساسنامه و آیین‌نامه‌ها به مردم ابلاغ می‌کنند در عمل هم همان باشد.

 وی دهه کرامت را فرصتی برای کاهش تفاوت میان قول و عمل دانست و گفت: وقتی در زیارت اهل‌بیت می‌گوییم ما با شما هستیم و با دشمن شما نیستیم باید در عمل هم این معیت و همراهی را نشان دهیم.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید اعتماد و تکیه شما به مردم باشد گفت: خداوند پیامبرش را هم علاوه بر نصرت خود با همراهی مردم تأیید کرده است؛ بنابراین باید علاوه بر جلب نصرت الهی جلب همراهی مردم را هم در دستور کار خود داشته باشید؛ زیرا هر کدام از این دو اگر نباشند کار لنگ است.

 وی با بیان اینکه خداوند به ما منت گذاشت و این نظام اسلامی را با همراهی مردم تأیید کرد و این نظام به پیروزی رسید، افزود: شما مسئولان باید تلاش کنید که همراهی مردم را از دست ندهید؛ ولی نه به هر بهایی بلکه به بهای حفظ ارزش‌های دینی و الهی؛ اگر فرد یا گروهی از مردم چیزی بیشتر از حق خود را خواستند و یا مخالف حکم خدا قیام کردند باید همان‌طور که امیرالمؤمنین با برادر خود عقیل و با طلحه و زبیر رفتار کردند با آنها رفتار کنید.