به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی شب گذشته در مراسم سالگرد شهید آیت‌الله سعیدی در مدرسه علمیه علوی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی بیان کرد: ما در نظامی تنفس می‌کنیم که به‌واسطه خون شهیدان، فضایی را فراهم کرد که اگر مردم بخواهند دین را حفظ کنند، وسایل دین‌داری برای آنان فراهم است.

 وی در ادامه از شهدای خدمت یادکرد و افزود: این شهیدان گران‌قدر برای ساختن ایرانی عزت‌مند از جان‌مایه گذاشتند و در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی همراه با ابتکارات گوناگون باعث پیشرفت ایران و نشر دین شدند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با گرامیداشت حوادث ماه خرداد از اول انقلاب تا کنون گفت: انقلاب اسلامی در خردادماه حوادث خاصی را چشیده است که نمونه آن فوت امام خمینی (ره) بوده است و اکنون هم مسئله زودرس شدن انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور است.

 وی با اشاره به آزادی خرمشهر در سوم خردادماه بر رقم‌خوردن کلیدی‌ترین حوادث در این ماه تأکید کرد و گفت: در رژیم منحوس پهلوی به‌خاطر مغلوب شدن شاه در مقابل آمریکا خفقان بزرگی کشور را فراگرفته بود به‌طوری‌که مردم از ترس سازمان منحوس ساواک جرئت بیان نقد راهم نداشتند؛ اما خداوند متعال فرصتی برای مردم ایجاد کرد تا به‌وسیله مؤمنین میان خودشان از این ذلت و درماندگی به عزت برسند و شکرگزار باشند.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به تلاش دشمن از دیرباز تا کنون برای تغییر هویت مردم ایران گفت: آمریکا و مستکبرین جهان از همان ابتدا در حکومت پهلوی با به دست گرفتن رسانه سعی داشتند هویت غنی این مردم را تبدیل به هویت غربی کنند، امروز هم با فراهم‌کردن انواع رسانه سعی در تغییر فرهنگ مردم دارند.

 وی افزود: دلیل اینکه مستکبرین عالم تا این اندازه در صدد تغییر فرهنگ این ملت هستند نشانه شکست آنان در ابعاد گوناگون نظامی بوده است تا از طریق رسانه بتوانند به‌وسیله مردم به نفع خوشان فعالیت کنند اما مردم ما هوشیارند و دشمن کور خوانده است.

 امام‌جمعه قم با اشاره به پیشرفت ایران بدون کمک مستکبرین، گفت: در تعجب هستم از عده‌ای که در این کشور معتقدند اگر با مستکبرین در ارتباط نباشیم نمی‌توانیم پیشرفت کنیم درحالی‌که همین افراد بدون مستکبرین در همین کشور زندگی کردند و پیشرفت انقلاب ما را شاهد بودند.

 وی پیشرفت کشور بدون کمک مستکبرین را مایه عزت کشور دانست و افزود: اکنون که انتخابات زودرس رخ‌داده است عده‌ای طمع دارند که با رسیدن به قدرت باز هم این عزت را از ما بگیرند و اعتقاد خودشان را در کشور نشر دهند.

 آیت‌الله سعیدی با خاطرنشان‌کردن خدمات شهید جمهور به علاقه ایشان به حرکت در خط ولایت‌فقیه اشاره کرد و گفت: روزی که شهید رئیسی رئیس‌جمهور شد، کشور از نظر اقتصادی کاملاً در بحران بود و ایشان بجای انجام‌دادن نسخه‌های قبلی، با ابتکار عمل خزانه دولت را ارتقا داد و باعث پیشرفت اقتصادی در کشور شد.

 وی افزود: شهید رئیسی با گسترش زیرساخت‌ها در کشور بسیاری از کارخانه‌جات را احیا و تأسیس کرد و با ابتکار عمل در سیاست‌های داخلی و خارجی، باعث بهبود وضعیت کشور شد.

 امام‌جمعه قم ادامه داد: با شهادت شهدای خدمت و تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم جریان مردمی قوی در کشور رخ داد که امیدواریم مردم کشور با هوشمندی که دارند بهترین استفاده را از این جریان ببرند.
انتهای پیام