به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مجید امیری در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما تمهیداتی برای صرفه جویی در مصرف انرژی در حرم مطهر بانوی کرامت صورت گرفته است.

وی گفت: حرم مطهر بانوی کرامت برای صرفه جویی در مصرف آب، از پساب دستگاه آب شیرین کن مرکزی و پساب آب حوض صحن امام‌رضا(ع) برای فلش‌تانک های سرویس بهداشتی استفاده خواهد کرد.

مدیر فنی مهندسی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: همچنین برای مصرف بهینه آب شرب، از شیرهای آب لمسی و چشمی در آب خوری ها استفاده شده و سرویس های بهداشتی و وضوخانه ها نیز به شیرهای چشمی مجهز شده است.

وی ابراز کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و مصرف چندین برابر برق توسط شهروندان، حرم مطهر بانوی کرامت در ساعات پر مصرف برق به استفاده از ژنراتورهای دیزلی برای تهیه برق می‌پردازد که در این روش برای مصارف حرم مطهر از برق شهری استفاده کمتری خواهد شد.

امیری با بیان اینکه حرم مطهر بانوی کرامت برای جلوگیری از انتقال انرژی به هوشمندسازی و سرویس دائمی سیستم روشنایی برق و گاز پرداخته و از لامپ‌های کم مصرف و پرده‌هوا استفاده می‌کند، افزود: بخش تاسیسات حرم مطهر بانوی کرامت برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه انرژی به صدور دستور عمل و ارائه راهکار به بخش های مختلف اداری پرداخته است.

انتهای پیام