به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تبریک سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: خداوند در قرآن خطاب به مسلمانان تصریح می‌کند که آیا دیگران را به نیکوکاری توصیه می‌کنید و خود را فراموش کرده‌اید درحالی‌که کتاب خدا را تلاوت می‌کنید و نمی‌اندیشید.

 وی با بیان اینکه در باب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید به حرف و استدلال مخاطبان خود هم گوش فرادهیم و با آنها دوستانه برخورد کنیم، افزود: اگر جبهه هجومی نسبت به مخاطبان خود بگیریم؛ آنها نسبت به ما احساس خودی بودن نخواهند داشت و شاید رفتار شان به سمت لجاجت کشیده شود.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در مواجهه با افراد و واحدهای صنفی که مرتکب منکر و یا تارک معروف هستند باید به‌گونه‌ای برخورد شود که آنها هم بتوانند حرف خود را بزنند، گفت: این فرصت‌ها از دست ما می‌رود و بعد پشیمان می‌شویم که چرا درست عمل نکردیم.

 وی گفت: ما اگر مخاطبان خود را خودی حساب کنیم آنها نیز نظام و دستگاه‌های نظام را در مقابل خود نمی‌بینند و به دنبال راه فرار نخواهند بود؛ بنابراین ما نباید در مواجهه با متخلفان، آنها را در چنین موضعی قرار دهیم.

 آیت‌الله سعیدی در پایان سخنان خود افزود: برای جلوگیری از تخلفات واحدهای صنفی اول باید کارشناسی شود و قانون و ضابطه تعیین شود و در مرحله بعد از واحدهای صنفی دعوت و با آنها صحبت شود؛ اگر این اتفاق بیفتد بخشی از اقدامات پیشگیرانه از تخلفات را خود آنها انجام خواهند داد.