به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، نشست اعضای هیأت مدیره سازمان بهسازی اطراف حرم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، سید محمد آقامیری استاندار قم، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم و جمعی از مسئولان حرم مطهر و سازمان بهسازی اطراف حرم پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 آیت‌الله سعیدی در این نشست با اشاره به طرح‌هایی که در شهر مقدس قم اجرا می‌شود، ابراز داشت: طرح‌های شهری که مربوط به حرم نیست تصمیم‌گیری با خود مسئولان است و حرم می‌تواند نظر مشورتی داشته باشد؛ ولی طرح‌های مشترک بین حرم و مسئولان شهری حتماً باید با نگاه تعاملی و بررسی طرح توسط حرم مطهر و رعایت منافع دو طرف اجرایی شود؛ همچنین در طرح‌هایی که مختص حرم مطهر است این حرم است که باید تصمیم‌گیر باشد.

 وی با بیان اینکه باید حد و حدود همدیگر را بشناسیم و به همدیگر احترام بگذاریم، افزود: در طرح ورودی ضلع شرقی حرم مطهر که بنایی در حال ساخت بود و جلوی دید گنبد را می‌گرفت هیچ مشورتی با حرم مطهر صورت نگرفت و تنها کاری که ما توانستیم انجام دهیم این بود که جلوی ادامه این بنا را بگیریم.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم که رضایت اهل‌بیت (ع) را داشته باشیم و در ظل رضایت اهل‌بیت رضایت مردم را هم کسب کنیم، افزود: امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز ضمن حفظ ارزش‌هایی که به‌خاطر آن انقلاب کردیم و زیر سؤال نبردن خدماتی که انقلاب در این ۴۵ سال انجام داده است آنچه خیر و صلاح این کشور است رقم بخورد.

 همچنین سید محمد آقامیری استاندار قم در این نشست با بیان اینکه همه اعتبار قمی‌ها به وجود مبارک حضرت معصومه (س) است، گفت: اگر ما حرم را رها کنیم و در جا دیگری بهترین پروژه‌ها را بسازیم کاری انجام نداده‌ایم؛ زیرا اعتبار قم به حرم و زائران حرم است.

 وی با بیان اینکه اولویت‌بندی پروژه‌های سازمان بهسازی اطراف حرم باید بر اساس نظر تولیت حرم مطهر بانوی کرامت باشد، گفت: باید برای اجرای هر پروژه طرح زمان‌بندی ارائه شود و پیشرفت کارها نیاز به پیگیری دارد و نباید رفع مشکل حرم لنگ چند پیگیری ساده باشد.

 استاندار قم ابراز داشت: برای بهسازی اطراف حرم همه چیز محیا است و باید شهرداری یک زمان‌بندی ارائه کند که پروژه‌های اطراف حرم تا چه زمانی تحویل داده می‌شود.

 وی تصریح کرد: بنده تمام اراده‌ام را جمع کرده‌ام که به هر طریق ممکن پروژه‌ها را جلو ببرم به‌ویژه حرم و اطراف حرم و راه‌های مختلفی را هم برای تأمین مالی دیده‌ام؛ زیرا ما یک تعهداتی نسبت به بزرگان شهر داده‌ایم و نباید به‌گونه‌ای امور پیش برود که شرمنده بزرگان و مردم قم باشیم.

 در ابتدای این نشست علیرضا خاکی مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر بانوی کرامت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سال گذشته را بازسازی ضلع شرقی حرم مطهر عنوان کرد و افزود: تملک مغازه‌های اطراف قبرستان نو، اتمام فاز ۵ عمار یاسر، ساماندهی محور تاریخی فرهنگی بافت مرکزی شهر، ساماندهی میدان مطهری و اجرای طرح چهارراه بازار از جمله پروژه‌هایی بود که در سال گذشته انجام شده است.

 وی گفت: مذاکرات بهسازی بلوک ۶ هکتاری سمت قبله حرم مطهر نیز شروع شده و در داخل حرم مطهر نیز بهسازی مسیرهای عبور و مرور در حال انجام است .

 مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به طرح حریم امنیتی حرم مطهر حضرت معصومه (س) ابراز داشت: یک مسیر عبور و مرور برای افرادی که قصد زیارت ندارند نیز در نظر گرفته شده که عملیات آن در سال آینده آغاز خواهد شد.