به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی در سخنرانی محفل معارفی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه انتخابات میدان مبارزه سیاسی و جهاد با دشمنان اسلام است، اظهار داشت: امروز روز یأس و ناامیدی دشمنان اسلام و روز خشنودی و خرسندی مؤمنان و انقلابیون و در رأسشان رهبر معظم انقلاب است.

 وی با اشاره به حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات گفت: این حضور گسترده موجب قدرت و قوت نظام اسلامی در مقابل دشمنان است و باعث قوت و قدرت جبهه مقاومت و استمرار خط و مکتب شهید سلیمانی و شهید رئیسی است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مؤمن اهل تعصب غلط و لجاجت نیست گفت: مؤمن مصالح کلی نظام را فدای هیچ حزب و باندی نمی‌کند؛ بنابراین همه طرف‌داران نظام اسلامی و خط مقاومت به هر کسی که رأی داده‌اند امروز که رئیس‌جمهور منتخب مشخص می‌شود دیگر رئیس‌جمهور یک قوم و قبیله و حزب و باند نیست؛ بلکه رئیس‌جمهور همه مردم است و باید مورداحترام و حمایت همه‌جانبه همه ملت ایران باشد و او باید دلگرم به ما باشد و با پشتیبانی ما برنامه‌های داخلی و بین‌المللی خود را پیش ببرد و در مقابل دشمنان بایستد.

 وی با بیان اینکه یکی از نعمت‌های یکه خدا به ما داده این است که رهبر فرزانه و حکیمی داریم که ستون خیمه انقلاب است افزود: ما باید در رکاب رهبر فرزانه خود با نصرت و یاری و اطاعت از او عمل کنیم و اگر این‌طور باشیم دشمنان هیچ غلطی نخواهند توانست انجام دهند و مسائل کلان انقلاب و جبهه مقاومت و مسائل اقتصادی و سیاسی تحت اشراف و عنایت و تدبیر مقام معظم رهبری به‌پیش خواهد رفت.

 حسینی اراکی با بیان اینکه از فردا همه ما باید دست از رقابت‌ها و مسائل حزبی برداریم و پشت انقلاب، رهبری و رئیس‌جمهور منتخب بایستیم و ماشین انقلاب را در مقابل دشمنان جلو ببریم افزود: امیدواریم مشکلات کشور با حضور رئیس‌جمهور جدید حل شود و این انقلاب و مردم انقلابی ایران زمینه‌ساز ظهور امام‌زمان (عج) باشند.

 وی با اشاره به اینکه در آستانه آغاز ماه محرم هستیم ابراز داشت: در ماه محرم شور و شیدایی خاصی در مردم ایجاد می‌شود و انسان با این عزاداری‌ها احساس سبکی می‌کند و احساس می‌کند که رابطه‌اش با خدا و اعتقادات و باورهایش مستحکم‌تر شده و این باعث شده است که ما ماه محرم را دوست داشته باشیم.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند معرفت و محبت امام حسین (ع) را در قلوب و جان‌های مؤمنین قرار داده است افزود: خدا راه معرفت امام حسین (ع) را برای همه سهل و آسان کرده است و همه راحت با امام حسین (ع) انس می‌گیرند و بدون این که خودشان بخواهند امام حسین (ع) را دوست دارند.

 وی با تأکید بر اینکه حادثه کربلا و شهادت امام حسین (ع) صرفاً یک حادثه تاریخی نیست گفت: عاشورا یک فرهنگ و مکتب است که در آن انسان‌ها تربیت می‌شوند و امام خمینی و شهدای ما در این مکتب تربیت شدند و خدای متعال این جریان را محدود به یک زمان و مکان نکرده است و جریانی به بلندای تاریخ است.

 حسینی اراکی با بیان اینکه همه انبیا برای امام حسین (ع) اشک ریخته‌اند و امام حسین (ع) را زیارت کرده است، افزود: خط، جریان و فرهنگ امام حسین (ع) زنده است و به مردم و رهبران دنیا خط و مدل مبارزه می‌دهد و کهنه شدنی نیست؛ وجود نورانی امام حسین (ع) را اگر نده نگه می‌داریم به‌خاطر این است که مجالس عزای اباعبدالله (ع) کارگاه عملی انسان‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است.

 وی خیمه‌های عزای امام حسین (ع) را دار الشفای مشکلات ما دانست و افزود: در مجالس امام حسین (ع) است که ما احسان و کمک به دیگران و مقاومت و ایثار و تقوا را یاد می‌گیریم.