به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در مراسم عزاداری ظهر روز چهارم محرم در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار داشت: معرفت به حضرات معصومین امری لازم است که بخشی از آن دست خود انسان است و بخشی هم بر اساس طلبی است که انسان باید از خداوند و اهل بیت(ع) بخواهد که نور معرفت را در قلب و وجود ما قرار دهد و با قرار گرفتن نور معرفت تحول اساسی و ماهوی در فرد به وجود می‌آید.

سخنران حرم مطهر حرم بانوی کرامت افزود: اگر نور معرفت در وجود انسان قرار گیرد در یک ظرف زمانی کوتاه انسان متحول خواهد شد چرا که سوار شدن بر کشتی نجات سیدالشهدا انسان را به ساحل امن الهی خواهد رساند.

وی خاطرنشان کرد: در اثر صداقت در محبت اهل بیت(ع) و ثبات قدم، انسان به جایگاهی می‌رسد که تمام وجودش محبت الهی خواهد شد و دیگر خود را نخواهد دید.

مومنی یادآور شد: امثال «وهب» و «حربن یزید ریاحی» از مصادیق بارز کسب نور معرفت در ظرف زمانی کوتاه هستند که متحول شده و مسیر امن الهی و هدایت و عاقبت به خیری را انتخاب نمودند.

وی در ادامه گفت: انسان از رهگذر ادب و محبت به سیدالشهدا به جایگاهی می رسد که قابل وصف نیست و باعث می شود انسان از پوچی و تحیر نجات پیدا کند.

مومنی تأکید کرد: محبت به سیدالشهدا انسان را از منجلاب فساد نجات خواهد داد و لازم است جوانان به این مسئله توجه ویژه داشته باشند و به صورت مستمر خود را موظف به شرکت در مجالس روضه بدانند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رتبه و مقامی که انسان از رهگذر معرفت، محبت و ولایت حضرات معصومین پیدا کند ماندگار است، خاطرنشان کرد: معرفت به سید الشهدا(ع) باعث شد که تمام تعلقات مادی و زرق و برق دنیا یکدفعه از تمام وجود «حربن یزید ریاحی» بیرون رفت و محبت حقیقی سیدالشهدا(ع) و عاقبت به خیری نصیبش شد.