به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در اجتماع پرشور مردم قم که به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه در سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، به دوران نهضت سیدالشهدا علیه‌السلام و واقعه کربلا اشاره نمود و اظهار داشت: وقتی دشمن در دوران امام سجاد علیه‌السلام شاهد اقبال مردم به اهل‌بیت علیهم‌السلام شد، احساس خطر کرد و برای آن دسیسه‌های متعددی را در پیش گرفت.

 وی عقلانیت، حماسه، عاطفه و محبت را ستون‌های مهم نهضت کربلا و تبیین اهل‌بیت علیهم‌السلام در بیان واقعه عاشورا دانست و با بیان این که این ستون‌ها همه توطئه‌های دشمنان را نقش‌برآب کرد، تصریح کرد: دشمنان در گستره‌های مختلف تاریخی در هر زمانی با اقبال عمومی به حرکت و جریانی انقلابی مواجه شدند، با حربه‌های مختلف در صدد ایجاد ضعف در جبهه انقلاب برآمدند.

 مؤمنی در ادامه ضمن اشاره به توطئه مذبوحانه دشمن صهیونیستی در به‌شهادت‌رساندن میهمان عزیز ایران اسلامی، خون‌خواهی را حق ایران دانست و اظهار داشت: خواهید دید کاری که دشمن امروز انجام داد به بهترین وجهه توسط سربازان امام‌زمان (عج) و زیر چتر نعمت ولایت فقیه پاسخ داده خواهد شد.

 وی با تأکید بر این که همگان بر صدق ولاء مطیع صددرصد امر ولی هستیم و هر آنچه ولیّ بگوید بر آن معتقدیم، خاطرنشان کرد: معتقدیم ولی‌فقیه، نائب امام‌زمان (عج) بوده، کلام ایشان مورد امضای صاحب‌الزمان (عج) است؛ لذا از حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و در میان عزاداران امام سجاد علیه‌السلام اعلام می‌کنیم از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: به ولیّ خود عرضه می‌داریم اگر لازم است، حاضریم در این مسیر جان دهیم و برای جان‌دادن در این مسیر افتخار و لحظه‌شماری می‌کنیم.

 مؤمنی ضمن محکومیت جنایت رذیلانه باند قاتل و تروریست صهیونیستی، خاطرنشان کرد: دشمن وقتی اتحاد و اتفاق امت اسلام را در مجلس شورای اسلامی دید، به لرزه افتاد؛ چرا که شیعه و سنی، عرب و عجم در کنار هم و در مقابل یزید و عمر سعد زمان محکم ایستاده شعار اتحاد سر دادند؛ این حرکت مذبوحانه نشانه ضعف مستکبران عالم است.

 وی با بیان این که دشمنان اسلام باید منتظر پاسخ کوبنده ملت غیور ایران و فرزندان آزاده جهان اسلام باشند، تصریح کرد: خواهید دید همان‌طور که در وعده صادق تنتان به لرزه افتاد، به‌زودی تنتان به لرزه در خواهد افتاد و شخصی که در رأس حکومت نامشروع اسرائیل است دیگر روز خوش نخواهد دید؛ ان شا الله به زودی خبر خوش نابودی اسرائیل و به درک واصل‌شدن نتانیاهو را خواهیم شنید.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که به رهبر معظم انقلاب عرضه می‌داریم، سربازان شما کفن‌پوش آماده و منتظر امر شما هستند، اظهار داشت: به سپاه قدس اعلام می‌کنیم، سربازان آماده‌اند و ثبت‌نام کنید؛ اگر امر ولی باشد جانمان را در طبق اخلاص قرار خواهیم داد؛ چرا که قائلیم خون ما رنگین‌تر از خون حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام) و شهدای کربلا نیست؛ مقتدرانه در مقابل ظلم خواهیم ایستاد.

 مؤمنی در بخش پایانی سخنان خود ضمن ذکر روضه سیدالشهدا علیه‌السلام با تأکید بر این که کربلا مرکّب از سه عنصر عقلانیت، حماسه و عزت و عاطفه و عشق است و هر کدام را بگیری دیگری را رها کنی غلط است، خاطرنشان کرد: امام سجاد علیه‌السلام در بیان خطبه‌هایی که در کوفه داشتند؛ کاملاً حماسی، عقلانی و عاطفی جنایات کربلا را تبیین نمودند، سید الساجدین علیه‌السلام رویدادهای شام را سخت‌ترین مرحله واقعه عاشورا بیان می‌کنند و سه مرتبه می‌فرمایند؛ امان از شام، امان از شام، امان از شام.