به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی شب گذشته طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: علت اینکه دشمنان با وجود اینکه می‌دانستند سیدالشهدا چه کسی است و از سفارشات نبی گرامی اسلام خبر داشتند اما کار به جایی رسید که مقابل سیدالشهدا شمشیر به دست گرفتند باید مورد بررسی قرار گیرد.

 وی افزود: دشمنان، مقام و جایگاه سیدالشهدا را می‌دانستند اما جامعه آن‌قدر تیره‌وتار شده بود که دست به هر جنایتی زدند.

 استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در زیارت عاشورا مطلبی داریم مبنی بر اینکه مردم به سمت ظلم گرایش پیدا کردند و از همان زمان رحلت نبی گرامی اسلام اساس و بنیان ظلم در جامعه پایه‌گذاری شد.

 مؤمنی تأکید کرد: مردم بعد از رحلت نبی گرامی اسلامی بیعتی که در روز غدیر داشتند را نقض کردند و پیمان خود را شکستند و امورات امت اسلام را به افراد ناشایست واگذار نمودند که این اقدامات پایه‌گذار اتفاقات ناگواری در تاریخ اسلام شد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه گفت: جامعه‌ای که دشمنان بتوانند با ایجاد شبهه فضای آن جامعه را برای فتنه آماده کنند حریم اهل‌بیت (ع) به‌راحتی زیر پا گذاشته خواهد شد.

 وی افزود: بدترین جنایات در کربلا انجام شد که یکی از علل اصلی این واقعه فریفته شدن به دنیا بود و باعث شد این تعلقات دنیوی انسان را به مرحله شقاوت برساند.

 مؤمنی تأکید کرد: از دیگر عوامل وقوع این حادثه مصیبت‌بار این بود که افراد خود را به پست‌ترین مسائل دنیوی فروختند و آخرت خود را با بی‌ارزش‌ترین مسائل معامله کردند.

 وی خاطرنشان کرد: اگر انسان از نور ولایت و محبت اهل‌بیت (ع) فاصله بگیرد دیگر چیزی برایش باقی نخواهد ماند و دچار شقاوت ابدی خواهد شد.

 مؤمنی یادآور شد: تکبر در مقابل ولی خدا و امام معصوم باعث می‌شود انسان گرفتار هوا و هوس شود و راهی را انتخاب کند که جز ضلالت نیست.

 وی تأکید کرد: دوری از ولایت باعث می‌شود انسان گرفتار خشم خدا و خشم نبی خدا شود و دچار جنایاتی شود که قابل‌وصف نیست؛ دشمنان در واقعه کربلا از مصادیق بارز همین افراد بودند که از هیچ جنایتی کوتاهی نکردند.