به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در مراسم عزاداری شب شهادت حضرت رقیه(س) در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: افرادی که در واقعه کربلا مقابل سیدالشهدا شمشیر کشیدند به ظاهر مسلمان بودند اما دست به جنایاتی زدند که در تاریخ نمونه نداشت.

وی گفت: پیامدهای واقعه عاشورا و جریان کربلا، انسان را به بالاترین درجات می رساند و کسانی که به این واقعه با دقت توجه داشته باشند، می‌توانند مسیر هدایت را طی کنند و خود را به ساحل امن الهی برسانند.

مؤمنی افزود: از رهگذر عزای سیدالشهدا انسان به کمال بندگی خواهد رسید و می‌تواند بر نفس خود مسلط شود و به ولایت الهی وارد و مسیر سلوک را طی نماید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بیان مصائب سیدالشهدا و گریه بر آن مصائب باعث می شود انسان از سفره ضیافت سیدالشهدا بیشتر بهره‌مند شود.

وی تأکید کرد: باید بررسی کرد که چه بر دشمنان گذشته است که این چنین جنایت کرده‌اند درحالی‌که تمام آنها می‌دانستند مقابلشان کسی جز امام حسین علیه السلام نیست.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: ضیافت بلای سیدالشهدا برای حیات بشریت است و امام حسین علیه السلام این بلای عظیم را متحمل شدند تا بشریت به حیات طیبه برسد.

مؤمنی در ادامه گفت: امام حسین علیه السلام یک سفره ضیافت برای هدایت بشریت گسترده است و برای این ضیافت الهی، تمام آنچه را که داشت با خود آورده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: هر چه انسان بر مصائب سیدالشهدا بیشتر گریان باشد و مرزبندی خود را با لشگریان دشمن مشخص کند، به خیمه حجت بن الحسن نزدیک‌تر خواهد شد.

وی در پایان گفت:  کسی که خود را دلسوخته سید الشهدا می داند نباید نشانه هایی از اوصاف دشمنان را داشته باشد تا بتواند موانع رسیدن به حیت طیبه را برطرف نماید.