به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، محمد اسداللهی در گفت‌وگویی خبری اظهار داشت: بحث آبرسانی و برق‌رسانی و کارهای مربوط به تأسیسات موکب، از اهم کارهایی است که در بخش فنی و مهندسی صورت می‌پذیرد.

 وی افزود: تعداد پنج نفر در بخش تأسیسات موکب، به انجام خدماتی همچون آبرسانی و برق‌رسانی به موکب، تعمیر و سرویس کولرها و وسائل سرمایشی می‌پردازند؛ امسال با حفر یک چاه عمیق توانستیم مشکلات سال گذشته را تا حد زیادی رفع کنیم تا زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با مشکلی در این عرصه‌ها مواجه نشوند.

 اسداللهی باتوجه‌به بحث استحمام زوار و لزوم آبرسانی دقیق و به‌موقع برای این امر تأکید کرد: با انجام فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران ما در بخش فنی مهندسی، خوشبختانه امروزه زوار گرامی برای استفاده از حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی چه در قسمت برادران و چه خواهران مشکلی ندارند.

 وی در ادامه با اشاره به مشکلات سنوات گذشته در تأمین آبرسانی و سرمایش موکب خاطرنشان ساخت: خوشبختانه امسال با انجام کارهای زیربنایی و زحماتی که در این بخش کشیده شده مثل سال‌های گذشته در مضیقه نیستیم و خوشبختانه در بحث لوله‌کشی‌ها، سردخانه‌های زیر صفر و سردخانه‌های بالای صفرمان مشکلی نداریم؛ اما درصدد هستیم که سال‌های آینده دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن و سایر تجهیزات موردنیاز این بخش را توسعه دهیم.

 مسئول فنی مهندسی موکب بانوی کرامت گفت: باتوجه‌به ساخت‌وسازهای جدیدی که امسال در موکب انجام شد و شبستان فاطمه الزهرا سلام‌الله‌علیها به زیربنای موکب اضافه شد مشکلی در بحث سرمایش نداریم؛ نزدیک به هفده کولرگازی و آبی به کولرهای موکب اضافه کردیم تا زوار از هوای خنک و مطبوع بهره‌مند شوند.

 اسداللهی از تعامل خوب عراقی‌ها برای آب و برق‌رسانی به موکب تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: تعامل و همکاری عزیزان عراقی بیشتر از آن چیزی که ما انتظار داشتیم بود و در این مسیر کمک‌های زیادی کردند.

 وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر لزوم نظرسنجی از زوار حسینی که به موکب کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها می‌آیند گفت: در حسینیه موکب چه در قسمت خواهران و چه برادران این امر صورت می‌گیرد و پرسش و پاسخ‌هایی که خود بنده نیز از زوار انجام می‌دهم نشان از رضایت خوب آنان در این بخش دارد و امیدواریم روزبه‌روز این خدمات بهتر و مطلوب‌تر صورت بپذیرد.