به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، فاطمه نادری در گفت‌وگویی خبری به تشریح خدمات ارائه شده به بانوان زائر در موکب حرم مطهر بانوی کرامت پرداخت و گفت: با تأکید تولیت آستان مقدس بانوی کرامت هم در داخل حرم مطهر و هم در موکب این آستان مقدس در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی اربعین، خدمت‌رسانی ویژه به بانوان موردتوجه است؛ ازاین‌رو تمامی خدماتی که در موکب ارائه می‌شود برای بانوان به‌صورت اختصاصی و مجزا از برادران ارائه می‌شود.

 وی افزود: کمیته بانوان موکب به دو بخش فرهنگی و خدمات رفاهی زائر تقسیم می‌شود و خدماتی که به برادران ارائه می‌شود تمام‌وکمال در حوزه خواهران نیز ارائه می‌شود.

 نادری خاطرنشان ساخت: سعی می‌کنیم خدمت‌رسانی به بانوان به شکل پر رنگ و ویژه دیده شود؛ این خدمات بحث‌های اسکان، پذیرایی وعده‌های غذایی و میان‌وعده، بهداشت، لباسشویی و خوش آمدگویی و استقبال با هدایای متناسب با سن و طیف افراد را شامل می‌شود.

 مسئول خدمات بانوان موکب آستان مقدس بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود توجه به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را از دیگر فعالیت‌های این بخش دانست و گفت: در بدو ورود بانوان و مطابق با گروه‌های سنی مختلف کودک، نوجوان و بزرگسال هدایایی در نظر گرفته شده که برخی از این هدایا همانند جوراب، گیره روسری و… در قالب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به آنان تقدیم می‌شود.

 نادری گفت: اقامه نماز جماعت مستقل و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در بخش اسکان خواهران، خدمات تلفن و اینترنت، ایستگاه‌های صلواتی و پخش غذا و میان‌وعده و… در بخش خواهران بسیار شایسته و بهتر از قبل ارائه می‌شود.

 مسئول خدمات بانوان موکب حرم مطهر بانوی کرامت در پایان تأکید کرد: بانوان ارجمند می‌توانند با ارسال نظرات و پیشنهادها سازنده خود ما را در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی یاری نمایند تا هرچه بیشتر بتوانیم وظیفه خدمت‌رسانی به بانوان را داشته باشیم.

 وی توجه ویژه به دختران کودک و نوجوان که به همراه والدین خود به موکب مراجعه می‌کنند را از دیگران برنامه‌های کمیته بانوان عنوان کرد و گفت: در بخش بانوان موکب ویژه‌برنامه‌های خوبی برای کودکان و نوجوانان دختر در نظر گرفته شده که توسط کارشناسان خواهر برایشان اجرا می‌شود.

 وی در پایان گفت: کودکان و نوجوانان دختر در بخش بانوان موکب آستان بانوی کرامت ضمن برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی همانند نقاشی و کارهای دستی و هنری، نامه‌نگاری به شهدای کربلا و امام حسین علیه‌السلام و… با مفاهیم اربعینی و مهدویت آشنا می‌شوند.