به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی طی سخنانی در برنامه تلویزیونی در آستان خورشید که از حرم مطهر امام رضا علیه السلام در شبکه سه سیما پخش شد، اظهار داشت: خاندان عصمت و طهارت که از نبی گرامی اسلام آغاز و تا امام زمان(عج) ادامه دارد تماما یک نور واحد هستند و ما انسان ها باید تمام این خاندان را به عنوان اسوه قبول نماییم.

امام جمعه قم افزود: تمسک به تمام مجموعه خاندان عصمت و طهارت باعث سربلندی انسان است و باعث می شود انسان به ضلالت کشیده نشود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در عاشورا به شهادت رسیدند ولی تکمیل این برنامه عاشورای امام حسین علیه السلام با رسالتی بود که امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها در ادامه عاشورا انجام دادند.

سعیدی یادآور شد: امروز مشاهده می کنیم که اربعین اباعبدالله (ع) به یک مراسم باشکوه تبدیل شده و حتی از ادیان دیگر نیز به مراسم اربعین می آیند و همه زیر یک پرچم جمع می شوند.

وی افزود: فرهنگ و رسالت شیعیان با نور چهارده معصوم پاک هدایت می شود و با حکومت جهانی امام زمان(عج) نیز این رسالت الهی استمرار پیدا خواهد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: محبت امام حسین علیه السلام همه ما را یکجا جمع نموده و این عشق و محبت هرگز فراموش نخواهد شد.

وی با بیان اینکه گریه فتح باب قلب و روح انسان برای پذیرش و معرفت افزایی است، اظهار داشت: اگر انسان همانطور که اهل بیت(ع) و به ویژه امام رضا علیه السلام فرموده اند فقط بر عزای سیدالشهدا(ع) گریه کند معارف دینی بر قلب انسان نازل خواهد شد.

سعیدی تأکید کرد: در جریان عاشورا صف‌بندی دقیق و شفافی انجام شد و تمام حق در مقابل تمام باطل صف‌بندی نمودند و تا قیامت نیز این صف‌بندی وجود دارد.

وی در پایان گفت: درسهایی که سیاست‌مداران، دولت‌مردان و مذاکره کنندکان دولتی از نحوه مقابله امام حسن و امام حسین علیهما السلام با دشمن می توانند بگیرند این است که در مذاکره و مقابله با دشمن حفظ عزت اسلام و مسلمین در درجه اول باید رعایت شود و صف‌بندی‌ها نیز کاملا مشخص باشد.