به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیران و جمعی از دانشجویان جهاد دانشگاهی استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار داشت: نبی گرامی اسلام از جنس بشر است اما اوصافی دارد که هیچ بشری آن را دارا نیست.

 وی افزود: اگر یک دشواری کوچکی برای امت اسلام پیش می آمد نبی گرامی اسلام برای برطرف کردن آن مشکلات تلاش زیادی می‌کردند.

 امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: قرابت و نزدیک‌شدن به رسول خدا دو حالت دارد که یکی جسمی است که این مسئله اصلاً مدنظر نیست بلکه قرابت حقیقی این است که انسان خود را پیرو واقعی حضرت بداند و تابع دستورات حضرت در زندگی فردی و اجتماعی باشد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: نزدیک‌ترین افراد در روز قیامت به نبی گرامی اسلام باید اوصاف مهمی از قبیل صداقت در سخن، امانت‌دار بودن، وفای به عهد، حسن خلق به سبک اسلامی و مردم‌داری را داشته باشند.

 وی افزود: حسن خلقی که در اسلام از آن یاد شده است باید منطبق بر دیدگاه توحیدی باشد.

 سعیدی تأکید کرد: در مناظرات دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی نباید از نقطه‌نظرات دانشجویان هراسی داشت بلکه باید با سعه‌صدر و تحمل سخنان آن‌ها را گوش داد.

 وی افزود: در طرح‌های جهاد دانشگاهی باید تکریم دانشجویان به‌شدت پیگیری شود و پیام شهدای دانشجو را به نسل جدید و دانشجویان منتقل نمود.

 امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: نقش بانوان در طرح‌های جهاد دانشگاهی باید پررنگ‌تر شود چرا که دانشجویان بانو در حقیقت شخصیت ساز و تربیت‌کننده نسل‌ها هستند.

 خاطرنشان می‌شود در ابتدای این دیدار دکتر فریدزاده رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد، گفت: بار اصلی طرح‌ها بر عهده دانشجویان است تا بتوان از این طریق رشد و تجربه دانشجویان را فراهم بیاوریم.

 وی افزود: در سطح دانشگاه‌ها کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات به‌شدت نیاز است چرا که نبود این مناظرات منجر به بروز مشکلات بیشتری خواهد شد.

 فریدزاده تأکید کرد: بازدید از پروژه‌های دانش‌بنیان، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و علمی، طراحی سایت جامع شهدای دانشجویی و…از جمله طرح‌های در حال انجام جهاد دانشگاهی است.