به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، اقامه نماز ظهر اولین روز سال تحصیلی جدید در مدرسه پسرانه ماندگار شیخ صدوق قم به امامت آیت‌الله سید محمد سعیدی و حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

 آیت‌الله سعیدی در این مراسم با اشاره به میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ابراز داشت: پیامبر (ص) با بعثتشان و امام صادق (ع) با تبیین اهداف بلند پیامبر (ص) و تربیت شاگردان ممتاز علمی کاری کردند که توطئه دشمن که می‌خواستند نهضت پیامبر (ص) ابتر بماند نقش‌برآب شد و برای افرادی که تشنه حقیقت بودند راه را باز کردند.

 وی با بیان اینکه پیامبر (ص) دارای یک مقام خاص ملکوتی و یک مقام دنیایی و قابل لمس برای مردم هستند، گفت: اگرچه هیچ‌کس را توانایی رسیدن به مقام ملکوتی پیامبر (ص) نیست؛ ولی مقامات دنیایی ایشان قابل‌دسترسی است و به همین جهت خداوند ایشان را اسوه و الگوی حسنه برای مردم قرار داده است.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه پیامبر فرمودند نزدیک‌ترین شما به من کسی است که در گفتارش صادق باشد، افزود: حضرت در ادامه فرمودند دومین کسی که به من نزدیک است امانت‌دارترین شما است؛ امانت فقط در نگهداری اشیای دیگران مطرح نیست؛ بلکه حتی اگر کسی رازی را به شما می‌گوید، آن حرف امانت است و نباید در امانت دیگران خیانت کنید.