به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان در سخنرانی معارفی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه وقتی از دفاع مقدس سخن می‌گوییم از یک اصل مهم و اساسی جهاد و قله برتری‌های دین یعنی شهادت صحبت می‌کنیم ابراز داشت: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند خدای متعال باب جهاد را به سوی خواص اولیاء خود باز می‌کند و چه بسیار مؤمنانی که توفیق تشرف به جبهه را حتی برای یک روز هم پیدا نکردند.

 وی با بیان اینکه دریایی از حق و حقایق در جنگ و جبهه بود، گفت: جنگ بر ما تحمیل شد و نا خواسته بود ولی ما وقتی وارد جنگ شدیم از این تهدید نهایت استفاده را کردیم و نسلی در ایران پرورش یافت که به قله درک حقیقت رسید و خداوند پرده را از مقابل چشم قلبشان باز کرد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: دفاع مقدس چیزی شبیه اعجاز در عصر ما بود و حدود ۲۴۰ هزار ولی خدا فارغ‌التحصیل شدند و زندگی شان ابدی شد و به برکت آنها جهاد و شهادت رشد پیدا کرد و امروز می‌بینیم که گروه‌های مجاهدی به نام حماس و حزب الله در مقابل قلب فساد و جنایت و کفر ایستاده است، اینها رشد و نمو فرهنگ جهاد و مقاومت ایران است.

 وی با بیان اینکه در برخی دولت‌ها سعی شد اسامی شهدا را از روی کوچه‌ها و خیابان‌ها بردارند، خاطرنشان کرد: امام صادق به حکام جور زمان خود نامه نوشت که شما حق ندارید فرهنگ جهاد و شهادت را از سیره دینی جامعه حذف کنید؛ زیرا این جهاد است که به دین قدرت و نفوذ می‌دهد و با جهاد است که انقلاب صادر می‌شود.

 پناهیان الگوگیری از مقاومت ایران در کشورهای دیگر را همان صدور انقلاب دانست و گفت: دین ما دین صدور حق است و ما حتی اگر انقلاب هم نکرده بودیم موظف بودیم همه بشریت را با آیین اسلام آشنا کنیم و نجات دهیم و این کار جز با فرهنگ جهاد و مبارزه و شهادت امکان پذیر نیست.

 وی دومین ویژگی فرهنگ جهاد و شهادت در نگاه امام صادق (ع) را دفاع جامعه در مقابل دشمن دانست و افزود: مادر ۸ سال دفاع مقدس برای خاک نجنگیدیم بلکه برای برچیدن فتنه از عالم جنگیدیم و ما تا استکبار و صهیون را رفع نکنیم از نبرد دست بر نمی‌داریم.