به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، سید هاشم الحیدری در سخنرانی مراسم بین‌المللی لبیک یا خامنه‌ای که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه سید حسن نصرالله ۳۲ سال دنبال مقاومت، پیروزی اسلام و آزادی فلسطین بود، اظهار داشت: سید حسن مردی بود که اهل ولایت، اخلاص، گریه و نماز شب و اهل جهاد و شهادت بود و هیچ ترسی در دلش در مقابل ارتش اسرائیل و آمریکا نبود با مردان حزب‌الله در مقابلشان ایستاد.

 سید حسن نصرالله یک سرباز عاشق برای ولایت بود

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بالاترین تعریف از سید حسن نصرالله سربازی ولایت و ذوب در ولایت بودن و فانی شدن در ولایت بود، گفت: قبل از این که او را سید مقاومت و رهبر حزب‌الله معرفی کنیم او یک سرباز عاشق برای ولایت بود و خود را شاگرد امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای می‌دانست.

 وی افزود: سید حسن به‌گونه‌ای بود که اگر احساس می‌کرد و احتمال می‌داد چیزی در دل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است و حتی به زبان هم نیاورده‌اند به آن عمل می‌کرد؛ ما باور داریم که ولایت‌فقیه فقط اطاعت از آنچه فرمودند نیست؛ بلکه عمل به منویات و آنچه در دل ولی‌فقیه می‌گذرد است.

 دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه من در جبهه مقاومت در اطاعت و عشق به ولایت مانند سید حسن نصرالله ندیدم، ابراز داشت: راز موفقیت سید حسن نصرالله در حزب‌الله سلاح نیست؛ بلکه اعتقاد به ولایت و ذوب بودن در ولایت است؛ ارتباط با ولایت‌فقیه فقط به انجام دستور و اطاعت نیست؛ بلکه عشق‌ورزیدن است و بارها از سید حسن شنیدم که دعا می‌کرد خدایا از عمر من و خانواده‌ام کم کن و بر عمر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیفزا.

 وی با بیان اینکه برخی می‌ترسند یا خجالت می‌کشند اسمی از ولایت‌فقیه ببرند، گفت: هدف دشمن ولایت‌فقیه است و ما وظیفه داریم که از ولایت‌فقیه دفاع کنیم؛ سید حسن نصرالله شجاعانه در وسط بیروت که اسرائیل و آمریکا آنجا حضور دارند علنی فریاد می‌زد من عاشق و سرباز ولایت‌فقیه هستم و اگر قرار است چیزی از سید حسن الگو بگیریم ولایت‌مداری او است.

 رهاکردن مقاومت توسط جمهوری اسلامی ایران دروغ است

 الحیدری با بیان اینکه در این شرایط سخت که ما در حزن و اندوه هستیم، صاحب‌عزای اصلی امام خامنه‌ای هستند، افزود: دشمنان خدا یعنی هم اسرائیل و آمریکا و هم برخی از کشورهای عربی هر روز در رسانه القا می‌کنند که جمهوری اسلامی شما را رها کرده است و رفتنی است؛ ولی این دروغ است؛ من به‌عنوان یک سرباز عراقی در جبهه مقاومت شهادت می‌دهم که جمهوری اسلامی از روز اول در زمان امام خمینی (ره) با حزب‌الله بود و هنوز هم هست و تا پیروزی نهایی خواهد بود.

 وی با بیان اینکه پیروزی‌های جبهه مقاومت که در سوریه، لبنان، یمن و عراق محقق شد به‌خاطر ۴۰ سال حمایت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: نظام جمهوری اسلامی استوار است و اگر در انتقام خون شهدا تأخیری صورت‌گرفته به‌خاطر تدبیر جمهوری اسلامی ایران است نه ضعف ایران.

 دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق افزود: اینکه دشمن می‌گوید سپاه ضعیف شده و می‌ترسد دروغ است؛ زیرا اگر می‌ترسید شهید نیل‌فروشان در لبنان چه می‌کرد که شهید شد؟ نظام جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که با فلسطین است و هنوز هم هست، اگر جمهوری اسلامی نبود حماس نبود، حزب‌الله نبود و مقاومت نبود و هیچ تغییری در سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی نیست و هرچه هست تدبیر است و تدبیر هم دست امام خامنه‌ای است و بس.

 حزب‌الله بیش از ۱۰۰ هزار نظامی دارد و نیاز به رفتن جوانان ایرانی به لبنان نیست

 الحیدری تأکید کرد: الان حزب‌الله نیاز به مجاهد و مبارز ندارد، حزب‌الله بیش از ۱۰۰ هزار نفر نظامی دارد و نیاز به رفتن ایرانی‌ها به مرز نیست، جوانان هستند و ماشاءالله سلاح هم دارند و نگران نباشید؛ تکلیف امروز ما دو چیز اساسی است که اول وحدت است؛ مراقب باشید در نظام شکاف ایجاد نکنید؛ زیرا اگر نظام جمهوری اسلامی ضعیف شود جبهه مقاومت ضعیف می‌شود؛ بنابراین از ایران باید پیام‌های مثبت به لبنان فرستاده شود.

 وی افزود: تکلیف دوم این است که کمک‌های مالی و غذایی برای لبنان و غزه بفرستیم، امروز آوارگان زیادی در لبنان و غزه داریم که نیاز به کمک دارند و باید هیئت‌های مذهبی مانند اربعین به میدان بیایند و همه ملت‌ها از ایران گرفته تا عراق و دیگر کشورها کمک کنند.