به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد کاشانی طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: در دوران غیبت امام عصر (عج) باید به شیوه خاصی زندگی کرد که یکی از این شیوه‌های مهم تاسی به اهل‌بیت (ع) است.

 وی مراجعه به سیره اصحاب و یاران اهل‌بیت (ع) را برای برآورد مشکلات گذشته و تبیین اهداف پیش رو در مسیر زندگی، درس‌آموز و عبرت‌آموز دانست و گفت: بازگشت به مبانی دین و سیره اهل‌بیت (ع) می‌تواند در مسیر زندگی انسان راه‌گشا باشد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حاکم وقت گمان می کرد حضرت عبدالعظیم حسنی با شهادت تمام شده است، افزود: بعد از هزار سال هنوز برای ولادت و شهادت حضرت عبدالعظیم(ع) مراسم برپا می‌شود و در حقیقت حضرت هنوز در حیات حقیقی هستند و حاکم ظالم مرده است و کسی اسمی از قاتل و حاکم ظالم نمی‌برد.

 وی با تأکید بر اینکه در سیره اهل‌بیت (ع) داغ‌های بسیاری اتفاق افتاده است و چالش‌های زیادی روی داده اما خداوند قادر بر همه چیز است، یادآور شد: خداوند می‌داند که امروزه منطقه ضاحیه را بمباران می‌کنند اما هم به ظالمان فرصت می‌دهد و هم آزمایشی هست برای دین‌داران که سربلند بیرون آیند.

کاشانی در ادامه با بیان اینکه شهادت سید حسن نصرالله داغ بزرگی است اما پایان دنیا دست ظالم نیست، خاطرنشان کرد: شیعه نباید ناامید بشود بلکه باید این مسیر را طی کند و در کنار تقویت توان دفاعی و نظامی کشور، دلش به خداوند و اهل‌بیت (ع) گرم باشد تا با نصرت الهی بر دشمنان غالب شویم.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه خون شهید نصرالله بساط اسرائیل غاصب را از بین خواهد برد؛ اماما هم باید تلاش و جهاد نماییم و این حوادث تلخ ما را ناامید نکند، افزود: مرگ در بستر برای شهید نصرالله کم بود و حیف بود ایشان شهید نشود؛ اما تمام محاسبات دست خداوند است.

 کاشانی با بیان اینکه اینکه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها تمام مصائب و ظلم‌هایی که در حق سیدالشهدا شد را تحمل نمودند؛ اما ناامید نشدند، افزود: شهادت به دست شقی‌ترین افراد روی زمین مصداق عاقبت‌به‌خیری و نشانه نزدیک‌شدن به اهل‌بیت (ع) است و نقطه قوت مؤمن و شیعه داشتن این روحیه در کنار توان دفاعی و نظامی است.

 کاشانی با اشاره به اینکه هم اکنون در روزگاری زندگی می‌کنیم که جهاد پررنگ‌تر و مصادیق جهاد در جامعه نمایان شده است، گفت: بوی شهادت در جامعه به مشام می‌رسد و رزمندگان اسلام با جان‌ودل به معرکه جهاد می‌روند و با آغوش باز پذیرای شهادت هستند.

 کاشانی با تأکید بر اینکه هیچ جای ابهامی برای کمک به حزب‌الله و مردم مظلوم لبنان وجود ندارد و این فرصتی برای آزمایش مؤمنین است که بتوانند کمک کنند، افزود: ادبیات اصلی شیعه ادبیات موشک و جنگ‌افزار نیست؛ بلکه ادبیات و امید شیعه به گریه‌های نماز شب مادران شهدا و دعای علمای ربانی است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شیعه نباید در معادلات و جنگ رسانه‌ای دشمن احساس شکست کند چراکه در گذشته مصائب بالاتر از این حوادث روی داده است، خاطرنشان کرد: کار جبهه دشمن در جنگ رسانه‌ای ایجاد تفرقه و ناامیدی در جبهه مؤمنین است.