به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، محفل شعر مدح بانوی کرامت و معرفی کتاب ایوان آئینه با حضور شاعران، نویسندگان و مسئولان کتابخانه آستان مقدس بانوی کرامت پیش از ظهر امروز در کتابخانه حرم مطهر برگزار شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی فتح‌الله‌زاده مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت در این محفل ضمن تقدیر و تشکر از حضور شاعران و نویسندگان گفت: خداوند با قلم و بیان قرآن را آغاز نموده است و از میان تمام معجزات نبی گرامی اسلام ماندگارترین معجزه مصحف شریف حضرت است.

 وی افزود: اهمیت شعر بعد از آغاز اسلام بیشتر شد و محتوای آن نیز دچار تحول گردید چرا که قبل از اسلام عمده اشعار مبتذل و حاوی مطالب بی‌روح بودند.

فتح‌الله‌زاده خاطرنشان کرد: انتقال محتوا و پذیرش یک مطلب اگر در قالب شعر باشد بیشتر خواهد شد.

 در ادامه نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد محدثی ضمن اشاره به مجموعه‌های تألیف شده در خصوص اشعار فاطمی گفت: نگاه نو در ترسیم معارف دینی و پرداختن به شخصیت‌های مکتب اسلام نیازمند تلاش بیشتری است و شاعران باید اشعار خود را معطوف به اشعاری نمایند که حاوی مطالب دینی و معارفی باشد.

 وی افزود: گردآوری، چاپ، عرضه و آموزش شعر معارفی و علمی جنبه روایی دارد چرا که حضرت علی علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند اشعار ابوطالب باید روایت، تدوین، پخش، تعلیم و به فرزندان آموزش داده شود چرا که اشعار ابوطالب حاوی علم کثیر است.

 محدثی تأکید کرد: شعر اگر روایت شود ماندگار خواهد بود و اگر اندیشه‌ها و افکار یک مکتب تدوین شود اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 وی یادآور شد: اشعار عاشورایی، غدیری، فاطمی و… باعث ماندگاری این وقایع و همچنین ارتباط‌گیری بهتری با مخاطب شده است.

این نویسنده حوزوی در ادامه گفت: اشعار انحرافی، مبتذل و بی‌محتوا در مهدکودک‌ها نباید وجود داشته باشد؛ بلکه مضامین اشعار باید ارزشی و دارای پیام‌های مثبت باشد.

 در ادامه مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز دراین‌خصوص گفت: برای تغییر فرهنگ و هجمه‌های فرهنگی در هر کشوری اساس این است که دشمن به ادبیات فرهنگ و هنر آن کشور ضربه بزند و با جنگ نرم سوابق فرهنگی و هنری را از بین ببرد.

 وی افزود: فرهنگ و هنر ایرانی دارای سابقه بسیار طولانی است و دشمن تلاش می‌کند به این فرهنگ ضربه بزند.

 خاطرنشان می‌شود در این محفل جمعی از شاعران بانو و آقا اشعار خود را در خصوص مدح بانوی کرامت ارائه نمودند.