به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، کشکولی در حاشیه فعالیت موکب حرم مطهر در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی اربعین از ارتقاء چشمگیر خدمات ارتباطی و زیرساخت‌های فناورانه در این موکب نسبت به سال های گذشته خبر داد.

وی با اشاره به حضور مستمر و مؤثر تیم فناوری آستان در چند سال اخیر، گفت: امسال نیز همچون گذشته با همان نیروهای متخصص و همکاری با مجموعه‌هایی از کشورهای مختلف، در موکب حرم حضرت معصومه (س) حاضر شدیم؛ اما سطح کیفی خدمات به‌مراتب ارتقاء یافته و تنوع سرویس‌ها نیز بیشتر شده است.

کشکولی افزود: در حوزه زیرساخت ارتباطی با استفاده از دو مسیر رادیویی و فیبر نوری از نجف به کربلا خدمات اینترنت رایگان و پایدار برای زائران فراهم شده و همچنین با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن وای‌فای و پهنای باند اختصاصی، امکان ارائه خدمات ویژه برای امور رسانه‌ای نیز مهیا شده است.

مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات موکب با اشاره به بخشی از خدمات خاص این موکب، اظهار داشت: از جمله سرویس‌های پرکاربرد، ایجاد ارتباط تلفنی دوسویه برای زائران با خانواده‌های خود در ایران است به صورتی که حتی امکان برقراری تماس خانواده‌ها با زائران از داخل کشور نیز فراهم شده که با استقبال زیادی مواجه شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده و با همکاری حراست موکب خدمات ویژه‌ای در حوزه شناسایی و ارتباط با مفقودین صورت گرفته و ارتباط‌ها از طریق خطوط تلفنی عراق و ایران برقرار می‌شود.

کشکولی در پایان خاطرنشان کرد: روزانه هزاران ارتباط اینترنتی در موکب برقرار می‌شود و با تلاش شبانه‌روزی نیروهای فنی، کیفیت و پایداری این ارتباطات به سطح قابل‌قبولی رسیده است که خدمتی مؤثر به زائران سیدالشهدا علیه‌السلام محسوب می‌شود.