مریم شهبازی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به اینکه فرهنگ زیارت، فرهنگی است که سرما و گرما نمی شناسد، گفت: عشق و اردات به اهل بیت(ع) بندگان را در هر فصلی از سال به بارگاه اهل بیت(ع) می کشاند و مردم ایران با عشق و محبتی که به امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها دارند بارگاه این دو معصوم را به بین الحرمین ایران تبدیل کرده اند.

وی با بیان اینکه زیارت اهل بیت(ع) معرفت آفرین است، تصریح کرد: فرهنگ زیارت، فرصت و بستری است که در پناه آن می توان اسلام ناب محمدی را در جامعه ترویج کرد به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که باید بقاع و بارگاه اهل بیت(ع) در جهان اسلام به قطب های فرهنگی تبدیل شود؛ قطب های فرهنگی که نه تنها فرهنگ جامعه پیرامونی خود را دگرگون می کند بلکه مانند رسانه ای برای جهانی کردن پیام اسلام هستند.

مسؤول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس تصریح کرد: در همین راستا آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) هر هفته میزبان دو کاروان بانوان زیارت اولی از استان های مختلف کشور است.

شهبازی ادامه داد: برگزاری محفل سخنرانی و ادعیه خوانی از برنامه های محوری رواق رواق بانوان حرم مطهر است.

وی افزود: از ابتدای مهرماه تاکنون ۴ هزار بانوی زیارت اولی از استان های تهران، کهگلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، تبریز، مازندران، سیستان و بلوچستان، گلستان و اصفهان به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شده اند.

مسؤول امور فرهنگی خواهران تبیین روش های دینی تربیت فرزند، بیان احکام، تبیین مباحث مهدویت، تبیین سیره اهل بیت(ع) و برگزاری حلقه های معرفتی را از مهم ترین برنامه های واحد فرهنگی خواهران برای بانوان زیارت اولی عنوان کرد.

شهبازی یادآور شد: رواق کودک و نوجوان نیز پذیرای کودکانی است که با مادران خود برای اولین بار به زیارت حرم کریمه اهل بیت علیه السلام مشرف می شوند.