به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، محمدجواد جهانگیرزاده شب گذشته در آیین شکرگزاری خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن همایش‌های شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به اینکه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) امسال برای سومین سال متوالی توفیق خدمت به زائران اربعین حسینی را داشته است، اظهار کرد: در ابتدا کمیته‌های مورد نیاز را تشکیل و دغدغه‌های تولیت آستان مقدس و مراجع تقلید را در راستای خدمت به زائران اربعین حسینی مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی از مشارکت‌های گسترده مردم در راستای تامین هزینه‌های مورد نیاز به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) یاد کرد و افزود: پیشرفت ۸۰ درصدی موکب در حوزه عمرانی زمینه مناسبی را برای خدمات‌رسانی به زائران فراهم نمود.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه کمیته فرهنگی با محوریت فعالیت‌های فرهنگی از جمله برپایی نمازهای جماعت در سه نوبت مختلف، برگزاری مراسمات عزاداری، محافل انس با قرآن کریم، ایجاد فضای تبلیغاتی و پخش صوت‌های مذهبی فعالیت خود را به شیوه مطلوب دنبال کرد، تصریح کرد: پذیرایی از صدها کودک با برنامه‌های مختلف فرهنگی، برپایی غرفه زیارت مجازی، اجرای طرح عهدنامه اربعین و نمایش خیابانی نیز از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.

وی از حضور سفیران کریمه در بیش از ۵۰۰ موکب یاد کرد و ادامه داد: تعیین ۳۰۰ نفر از خادمان از میان نزدیک به هزار نفر داوطلب و ساماندهی خادمان از اقدامات انجام شده توسط کمیته منابع انسانی بوده است.

جهانگیرزاده با تاکید بر اینکه کمیته‌های مختلف فعالیت‌های خود را به شیوه مطلوب در ایام برپایی موکب و قبل از آن دنبال کرده‌اند، عنوان کرد: در مجموع ۳۰ هزار نفر ساعت خدمت در کمیته فنی و مهندسی انجام شده است.

وی به تامین اینترنت مورد نیاز موکب توسط کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: ارائه اینترنت به زائران، اصحاب رسانه و خادمان موکب از جمله اقدامات متفاوت این موکب بوده است.

مدیر موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: اعضای کمیته خدمات رفاهی و اسکان نیز با محوریت تامین بسترهای مورد نیاز برای استراحت و پذیرایی از زائران فعالیت‌های خود را به شیوه مطلوب دنبال کردند.

وی با بیان اینکه موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تشکیل قرارگاه رسانه‌ای اربعین به یک قطب رسانه‌ای توانمند تبدیل شد، اظهار کرد: امسال توانستیم با تامین بسترهای مورد نیاز به شیوه مطلوب از خادمان رسانه‌ای اربعین میزبانی کنیم.

جهانگیرزاده خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر با شبکه‌های مختلف ملی، استانی و بین‌المللی، اختصاص ۱۱۲ نوبت پخش برنامه تولیدی و زنده، برقراری ۷۰ مورد گزارش و ارتباط زنده با شنوندگان رادیو معارف، تولید ۸۰۰ دقیقه کلیپ تصویری و پخش از شبکه‌های مختلف، انعکاس هزار و ۲۰۰ دقیقه فیلم از مراسمات عزاداری در فضای مجازی، تهیه۱۴۷ خبر، یادداشت و گزارش تصویری با بیش از ۶۰۰ مورد بازنشر در مطبوعات و رسانه‌ها،  اطلاع‌رسانی و نمایش چهار هزار و ۸۰۰ دقیقه از تولیدات از تلویزیون‌های شهری بخشی از دستاوردهای کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی موکب است.