به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) روپوش مضجع مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تعویض شد.

محمدحسین ایران پور سرپرست کارگاه دوخت روپوش نفیس مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در گفت‌وگویی اظهار کرد: این روپوش در مدت دو سال توسط ۱۴ بانوی هنرمند اصفهانی دوخته شده و ترکیبی از هنرهای تزیینی از قبیل ترمه‌دوزی، مرواریددوزی، ملیله‌دوزی، خطاطی و طراحی در این اثر هنری استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در سرتاسر این کار ذکر یافاطمه المعصومه یا بنت موسی بن جعفر تکرار شده است، گفت: در روی این روپوش عبارت یا فاطمه المعصومه یا بنت موسی بن جعفر الکاظم علیه‌السلام با مرواریددوزی و ملیله‌دوزی کار شده و در اطراف آن نام مبارک الله و پنج‌تن آل عبا نیز نگاشته شده است.

سرپرست کارگاه دوخت روپوش نفیس مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: در قسمت بالای سر آیه «بسم‌الله الرحمن الرحیم» در قسمت پیش رو آیه تطهیر، در قسمت پایین پا ذکر صلوات و در قسمت پشت سر صلوات خاصه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها با استفاده از هنر ملیله‌دوزی و مرواریددوزی نقش بسته است.

وی ادامه داد: در اطراف و حواشی این روپوش نفیس نیز نقش‌های لچک ترنج و گل بوته به همراه سنگ های تزیینی کار شده که به زیبایی این اثر هنری افزوده است.