به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، همزمان با آغاز دهه کرامت گنجینه حضرت معصومه(س) شامل آثاری منحصر به فرد که برای اولین بار به نمایش گذاشته شده در تالار عترت موزه فاطمی رونمایی شد.

از جمله آثار به نمایش در آمده در این گنجینه می توان به تعدادی از کاشی های زرین فام مرقد مطهر حضرت معصومه (س) اشاره کرد که منقش به صلوات ائمه معصومین(ع) بوده و قدمتی در حدود ۸۵۰ سال دارد.

اثر دیگر قابل توجهی که در این گنجینه به نمایش گذاشته شده تربت اباعبدالله الحسین(ع) است که در زمان مرمت مرقد مطهر بانوی کرامت پیدا شده و در مخزن موزه نگهداری شده است.

بخش هایی از قالب های ستاره ای ساخت ضریح مطهر، بخش هایی از ضریح قدیمی حرم مطهر مربوط به دوره قاجار، درب با روکش طلا از دوره قاجار و پارچه روقبری حضرت معصومه(س) نیز در این گنجینه به نمایش گذاشته شده است.

همچنین قرآن منصوب به امام رضا علیه السلام که به خط کوفی بر روی پوست نگاشته شده نیز در گنجینه حضرت معصومه(س) در تالار عترت موزه فاطمی در معرض دید قرار گرفته است.

علاقه مندان می توانند در روز میلاد حضرت معصومه(س) و روز میلاد امام رضا(ع) از موزه فاطمی به صورت رایگان بازدید کنند و بازدید در سایر روزهای دهه کرامت نیز نیم‌بها خواهد بود.

گفتنی است بازدید از موزه فاطمی در طول دهه کرامت برای دختران رایگان است و علاقه مندان می توانند همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۵:۳۰ از این موزه بازدید کنند.