به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی در محفل معارفی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام در رابطه با قم، خاطرنشان کرد: قم حافظ خط و مکتب اهل بیت علیهم السلام تا ظهور امام زمان (عج) خواهد بود و عظمت اهل بیت علیهم السلام از این مکان مقدس به عالم منتشر و به برکت آن، مردم جهان عظمت حرم‌های کربلا، کاظمین، سامرا و حتی نجف، مکه و مدینه را در خواهند یافت.

 میرهاشم حسینی در تبیین اراده روایت با بیان این که هرکسی مضجع شریف حضرت معصومه سلام را با معرفت زیارت کند، بهشت بر او واجب خواهد شد، اظهار داشت: هرکس به زیارت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها شرفیاب شود، خداوند متعال اسباب بهشتی شدنش را فراهم و تمام عوامل سوء عاقبت را از او دور می‌سازد.

 وی به ارکان و ستون اصلی قداست حرم قم اشاره نمود و یادآور شد: یکی از رکن‌های اصلی عظمت قم به خاطر وجود مبارک و فضائل و خصوصیات حضرت معصومه سلام‌الله‌علیهاست؛ چرا که تمام وجودش وقف ولایت و امام زمانش و زنده نگهداشتن راه و نام و یاد اهل بیت علیهم السلام شد؛بنابراین هرکسی می‌خواهد اثرگذار باشد باید به این شخصیت والا اقتدا نماید.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تاکید بر این که تمام حرکات و سکنات حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها حول محور امام رضا علیه السلام بود، خاطرنشان کرد: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تمام عمرشان برای حفظ، نگهداری، ارتقا، اعتلا و آگاه سازی مردم نسبت به اهل بیت علیهم السلام و تبیین عظمت و اهداف ایشان گذشت.

 وی ضمن تاکید بر اهمیت اقتدا به سیره حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در حفظ و صیانت از اسناد روایی، به تبیین ویژگی روایات منقول از حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها پرداخت و اذعان داشت: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها در روایتی که به حدیث فواطم معروف است، می‌فرمایند؛ هرکسی بر محبت آل محمد صل الله علیه و آله بمیرد، شهید مرده است.

 میرهاشم حسینی ضمن تبیین فرازهایی از اربعین حدیثی امام خمینی (ره)، با بیان این که تمام احادیث شیعه بر محوریت مجموعه ای از سندها بیان می‌شود، اظهار داشت: حوزه‌های شیعی در صیانت از مکتب اهل بیت علیهم السلام بر کتابت احادیث و روایات تصریح می‌کردند.

 وی به فضائل و خصوصیات فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها اشاره و با بیان این که ناامیدی در شیعه معنی ندارد، خاطرنشان کرد: ایمان محوری، پافشاری بر اعتقادات و ارزش‌ها، هجرت از محیط‌های حقیقی و مجازی نادرست و ناامید کننده و جهاد علمی، فرهنگی و عملی مهم‌ترین رویکرد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در مواجهه با سخت‌ترین شرایط بود.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یاس و ناامیدی را بزرگ‌ترین بلا بر سایه جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها با حرکت پیوسته حول محور ولایت، به همگان یاد دادند که حتی در بدترین شرایط نباید ناامید باشیم.

 وی با بیان این که در گستره تاریخ مردمی که در قم زندگی می کردند و دلداده قم بودند، مرزبانان مکتب اهل بیت علیهم السلام بودند و هرجا فساد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می‌بینند فریاد می‌زنند، خاطرنشان کرد: قم در روایات اسلامی از عظمت و ارزش والایی برخوردار بوده و روایات متعددی ناظر بدان بیان شده است.

 میرهاشم حسینی مشیت الهی بر مرکزیت قم در حفظ و پالایش حدیث و روایات اسلامی را از دیگر ارکان این دیار برشمرد و ابرازداشت: هرکسی دلداده قم که حرم اهل بیت علیهم السلام است، باشد و در این مسیر خادمی پیدا کند در دنیا و آخرت شرافت پیدا خواهد نمود.