به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری امشب در شبستان امام خمینی(ره) به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم با اشاره به اینکه در فراز زیارت جامعه کریمه تعبیر شده به اینکه اگر بخواهیم به همراهی معصوم علیه السلام برسیم باید دارای صفاتی باشیم، اظهار داشت: قلب باید نسبت به معصوم علیه السلام تسلیم باشد چرا که قلب اراده کننده در بدن است و اگر قلب تسلیم باشد همه قوای بدن نیز تسلیم خواهد شد و اگر قلب طغیان کند دیگر اعضا نیز طغیان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تسلیم شدن قلب دارای مقاماتی است، افزود: شعیان صاحب قلب سلیم هستند، بنابراین کسی شیعه است که دارای قلب سلیم باشد، و قلب سلیم قلبی است که غیر از خدا و شرک در ان وجود نداشته نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قلب سلیم قلبی است که دارای یقین باشد، تاکید کرد: قلبی که ردپایی غیر از خداوند در آن یافت شود قلب سلیم نیست، بنابراین قدم اول در همراهی معصوم علیه السلام این است که قلب انسان خالص و تسلیم خداوند باشد.

وی عنوان کرد: پیامبر در روایات نقل می کند اگر فردی و قومی، اهل انفاق، حج، زکات و همه عبادت هستند ولی در مقابل حکم رسول اعتراض داشته و آن را نمی پذیرند یا حتی در ذهن خود این اعتراض را داشته باشند قلب او تسلیم و خالص نیست.

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری با اشاره به اینکه باید متعلق به امام علیه السلام باشیم، خاطرنشان کرد: اگر انسان به همراهی رسید نور امام علیه السلام در او دمیده می شود و دمیده شدن نور امام علیه السلام در انسان درواقع ایمان است.

وی تصریح کرد: افرادی که همراه امام علیه السلام می شوند به مقامی می رسند که به تعبیر زیارت عاشورا مقام محمود است و به نوعی واسطه شفاعت می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اصل مقام شفاعت را مختص اهل بیت علیه السلام دانست و ابراز کرد: مقام محمود بسیار سخت است چرا که خداوند سرنوشت کار بندگان خود را به غیر از اهل بیت علیه السلام به دست کسی نمی دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه همه شیعیان با شفاعت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهما وارد بهشت می شوند، ابراز کرد: درجات مومنان در بهشت فرق می کند و حضرت معصومه سلام الله علیهما در همراهی امام علیه السلام نیز به کمال رسیده از این رو بخشی از کارهای امام رضا علیه السلام همانند حضرت زینب نسبت به امام حسین علیه السلام روی دوش حضرت مصعومه سلام الله علیها بوده است.

وی با بیان اینکه امام علیه السلام در مقامی قرار دارد که همه مقامات بهشت نازله وجود او است، تصریح کرد: وجود فاطمه معصومه سلام الله علیها طوری در خدمت امام رضا علیه السلام بودند که به مقام شفاعت دست یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: حرم کریمه اهل بیت (س) حرم تمام اهل بیت علیهم السلام است، حرمی که در قم است بسیار مهم و از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین همه فیوضات علما نیز شعاعی از برکات ایشان است.

وی عنوان کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهما یکی از جلوه های حضرت زهرا سلام الله علیها است که ایشان جلالت خود را به فاطمه معصومه سلام الله علیهما داده اند.