به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حمزه رمضانی مدیر هدایا و نذورات حرم مطهر بانوی کرامت در گفت‌وگویی خبری با اشاره به رسالت و مأموریت آستان مقدس بانوی کرامت برای نشر معارف قرآن و اهل‌بیت اظهار کرد: در این راستا مدیریت هدایا و نذورات حرم مطهر نیز مأموریت ترویج و گسترش سنت حسنه نذر و قربانی را در دستور کار خود قرار داده تا خود مردم متولی این امر خیر و حسنه باشند.

 وی ابراز داشت: آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ظرفیتی را فراهم کرده است تا نذوراتی مانند قربانی، اطعام و ازاین‌دست امور با مشارکت مردم و به‌واسطه اطمینانی که به اماکن مقدسه از جمله حرم مطهر حضرت معصومه (س) دارند انجام شود.

 مدیر هدایا و نذورات حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مردم برای مشارکت و بهره‌مندی از ثواب قربانی‌کردن در عید قربان هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت غیرحضوری می‌توانند وجوه و نذورات خود را در اختیار آستان مقدس بانوی کرامت قرار دهند، افزود: زائرانی که وارد حریم حرم می‌شوند می‌توانند از طریق دفاتر هدایا و نذورات و دستگاه‌های بانکی که در حرم مطهر مستقر شده و افرادی که در خارج از حرم هستند نیز می‌توانند از طریق فضای مجازی و مراجعه به شعب بانکی نذورات خود را پرداخت کنند.

 وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه nazr.amfm.ir و کد #۲۵۱*۷۸۰* نیز نذورات خود را برای شرکت در پویش نذر قربانی به آستان مقدس بانوی کرامت پرداخت کنند، افزود: همچنین ارسال عدد ۵ به شماره ۳۰۰۰۱۱۲۲ و انتقال وجه به شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۰۷۷۷۷۷۷۷۴ و یا شماره‌حساب ۷۷۷۷_۷۷۷۷ نزد پست‌بانک راه‌های دیگر پرداخت نذورات برای قربانی عید قربان برای افراد داخل کشور در نظر گرفته شده است.

 رمضانی ادامه داد: برای افرادی که در خارج از کشور هستند نیز یک حساب ارزی دلار آمریکا به شماره ۱۲۷۰۱۲۲۰۰۱۵۸۸ نزد بانک ملی در نظر گرفته شده که می‌توانند نذورات خود را از این طریق واریز نمایند.

 وی با اشاره به زمان عمل به نذورات قربانی گفت: ذبح قربانی نذوراتی که تا روز عرفه واریز شود در روز عید قربان انجام می‌شود و نذوراتی که در روز عید قربان واریز شود تا دو روز بعد از عید قربانی ذبح قربانی از طرف آنها انجام خواهد شد.

 مدیر هدایا و نذورات حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه تأمین دام برای قربانی از طریق مؤسسه زائر کریمه و دامداری‌های خود آستان انجام می‌شود گفت: بخشی از گوشت حاصل از قربانی به‌صورت بسته‌های گوشت تبرکی در میان محرومان و مستضعفان توزیع و بخشی نیز در مهمان‌سرای آستان به‌صورت پخته در میان زائران و مجاوران توزیع می‌شود.