به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیین تقدیر از خادمان موکب حرم مطهر بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا عصر امروز با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت و جمعی از مسئولان این آستان مقدس در سالن امام خامنه ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 هادی محمودنژاد مدیر موکب حرم مطهر با بیان اینکه نام حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها این موکب را نسبت به دیگر موکب‌ها متمایز کرده بود اظهار داشت: خادمان این موکب از دل‌وجان مایه گذاشتند تا خدمتی آبرومندانه و کریمانه به زائران اربعین حسینی ارائه شود.

 وی با بیان اینکه خدماتی که در موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ارائه شد رضایتمندی زائران را به دنبال داشت، افزود: این موکب به‌عنوان یک شهرک خدماتی به‌گونه‌ای بود که همه خدمات موردنیاز زائر را تأمین می‌کرد از جمله خدمات اسکان، استحمام، تعمیرات، مراسم فرهنگی و پذیرایی که همه این ها در کنار هم یک مجموعه کاملی را پیش روی زائران قرار می‌داد.

مدیر موکب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به پذیرایی کریمانه و همراه با تکریم زائران در ایستگاه صلواتی موکب گفت: خدمات فرهنگی موکب نیز از جمله برپایی نماز جماعت صبح، ظهر و شب، سخنرانی معارفی، مداحی و روضه خوانی، کرسی‌ها و نشست‌های قرآنی، پاسخ به سؤالات شرعی و شبهات و برگزاری رواق کودک و نوجوان برای اولین بار مجموعه کاملی را برای استفاده زائران فراهم کرده بود.

 وی با اشاره به حضور خانواده معزز شهدای مدافع حرم و حضور دانش آموزان نوجوان در موکب ابراز داشت: بزرگان مواکب اطراف نیز به منظور ایجاد وحدت و همدلی به موکب حرم مطهر بانوی کرامت دعوت شدند و یک تجمع ضد استکباری و ضد صهیونیستی نیز با حضور بزرگان مواکب اطراف موکب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

محمودنژاد با بیان اینکه سفیران کریمه اهل بیت در بیش از ۱۲۰ موکب حضور پیدا کردند و پرچم متبرک حرم مطهر را به این موکب‌ها بردند گفت: حضور هنرمندان در موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و همچنین فعالیت بخش رسانه حرم مطهر و حضور رسانه‌های مختلف در این موکب از جمله خدماتی بود که در این موکب ارائه شد.

 وی با بیان اینکه خدمات بخش بانوان به ویژه اسکان و تنظیف به صورت ویژه دیده شده بود، اظهار داشت: آشپزخانه و نانوایی موکب با وجود گرمای هوا توانستند نیازهای موکب و حتی موکب‌های اطراف را برآورده کنند و خادمان هلال‌احمر نیز مثل سال قبل علاوه بر تأمین بهداشت و درمان موکب کنترل کیفیت آب شرب و مصرفی موکب را برعهده داشتند.

مدیر موکب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به ایجاد ایستگاه آب و تغذیه از ۱۲ شب تا اذان صبح در موکب گفت: خادمان بخش فنی مهندسی هم ماه‌ها قبل با آماده سازی زیرساخت‌های موکب و ایجاد فضای مناسب برای اسکان و پذیرایی در دو بخش آقایان و بانوان و ایجاد سایبان خدمات ارزنده ای را در بخش ساختمان، برق و مکانیک ارائه کردند.

 وی از خدمات بخش‌های حراست و آی تی در موکب نام برد و گفت: در بخش تلفن خانه ارتباط زائران با کشورهای ایران و عراق برقرار شد و علاوه‌برآن واحدهای گمشدگان، پیداشدگان و بین‌الملل نیز در موکب فعال بودند.

محمودنژاد با اشاره به حضور نمایندگان اعتاب مقدس عراق در موکب حرم مطهر بانوی کرامت گفت: برخی از دوستان نیز از جمله معاونان حرم مطهر، بخش هدایا و نذورات، روابط عمومی و خزانه داری پشتیبانی فعالیت‌ها را بر عهده داشتند و نهادهای خارج از حرم مطهر از جمله صداوسیما، بخش حمل‌ونقل، سپاه و ستاد اربعین استان همدان، اداره پست، شرکت رایتل و… در ارائه خدمات موکب کمک کردند که از همه تقدیر و تشکر می‌کنیم.