به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم علی‌پناه طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: شرایط دوره حیات امام حسن عسکری علیه‌السلام بسیار سخت بوده است چرا که در پادگان نظامی بودند و محدودیت‌های بسیاری را متحمل می‌شدند.

 وی گفت: در عصر امام حسن عسکری علیه السلام شیعیان با شرایط خاصی می‌توانستند حضرت را زیارت و دیدار کنند و خطرات مختلفی شیعیان را تهدید می‌کرد.

 علی‌پناه افزود: یکی از سختی‌های امام حسن عسکری علیه‌السلام زمینه‌سازی و فراهم نمودن بستر غیبت صغری و معرفی امام بعدی و نصب وکلا در شهرهای مختلف بود که با حساسیت خاصی صورت گرفت چراکه شیعه باید به امامی ایمان بیاورد که در غیبت خواهد بود.

 وی خاطرنشان کرد: کسانی که منتظر ظهور هستند باید به سیره امام حسن عسکری علیه‌السلام مراجعه کنند چرا که انتظار فرج یک امری است که نیاز به اقدام عملی دارد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: نقش‌آفرینی در مسیر رسیدن جامعه مهدوی امری است که با نشستن و منفعل بودن منطبق نیست بلکه باید ایستاد و نقش فعال داشت.

 وی یادآور شد: همیشه با معجزه کار پیش نخواهد رفت چراکه معجزه در اصل آخرین تیر اولیای الهی برای افراد سخت باور است.

 علی‌پناه در ادامه گفت: زمانی ظهور روی می‌دهد که عقول بشری در مسیر جامعه مهدوی قرار می‌گیرد و مردم در فراق حضرت مضطر شده باشند.

 وی افزود: جامعه زمانی می‌تواند عنوان مهدوی داشته باشد که زمینه‌سازی ظهور را با اعمال خود فراهم کرده باشد و به معنای واقعی کلمه به وجود حضرت نیاز پیدا کند.

 علی‌پناه خاطرنشان کرد: زبان حال بعضی از منتظران با منتظرین حقیقی کمی فرق دارد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: تا زمانی که جای خالی حضرت در دنیا و جامعه احساس نشود ظهور اتفاق نمی‌افتد.