به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی شب گذشته طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: لازم است معرفت خود را نسبت به رسول گرامی اسلام و اهل‌بیت (ع) افزایش دهیم چرا که طبق روایت سعادت انسان در بستر معرفت شکل خواهد گرفت.

 وی گفت: سبقت انسان های معمولی تنها در بعضی امور است اما رسول گرامی اسلامی در تمامی امور در میان انسان‌ها در درجه اول قرار دارد و در تمامی کمالات نسبت به همه مخلوقات عالم اول است.

 حسینی اراکی افزود: وقتی خداوند عقل را خلق نمود تنها یک جز آن را در میان دیگر مخلوقات قرار داده و ۹۹ درصد آن مختص نبی گرامی اسلام است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اولین مخلوق خداوند در این عالم هستی وجود مبارک رسول گرامی اسلامی است و دیگر مخلوقات از نور وجودی حضرت به وجود آمده‌اند.

 وی تأکید کرد: ظاهر جسم نبی گرامی اسلام ظاهر بشری است اما باطن حضرات معصومین لاهوتی و عرشی است و برای رساندن بشریت به عرش به زمین آمده‌اند.

 حسینی اراکی یادآور شد: خداوند معلم و مربی مستقیم پیامبر اسلام است و مقرر شد حضرت عالی‌ترین و جامع‌ترین دین خداوند را به مردم ابلاغ کند.

 سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در ادامه گفت: رسول گرامی اسلام بنیان‌گذار تمدن و مکتبی بود که قرار است در جهان گسترش پیدا کند به همین خاطر وجود نبی گرامی اسلام بر تمامی جهانیان هم مقدم و هم اولویت دارد.

 وی افزود: نبی گرامی اسلام نزدیک‌ترین انسان به درگاه الهی در این عالم هستی است و هیچ‌کس نتوانست در این عالم به این درجه برسد و حضرت به مقامی رسید که هیچ مخلوقی نتوانست به این مقام برسد.

 حسینی اراکی خاطرنشان کرد: نبی گرامی اسلام ۱۲۰ دفعه معراج داشته که ۱۱۸ مرتبه به‌صورت روحانی و دومرتبه به‌صورت جسمانی بوده است.

 وی تأکید کرد: از فضایل نبی گرامی اسلام و دیگر اهل‌بیت (ع) داشتن یقین و باور حقیقی تمام‌عیار نسبت به خداوند و داشتن رحمت و محبت به مخلوقات است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: وحدت بین مسلمین، مؤمنین، و وحدت بین ادیان از آموزه‌های نبی گرامی اسلام در جامعه اسلامی است و داشتن وحدت یکی از جلوه‌های رحمانی حضرت است.

 وی در پایان گفت: حسن خلق و سخاوت نفس از دیگر فضایل نبی گرامی اسلام است که باید این فضایل در جامعه اسلامی برای انسان‌ها الگو شود.