به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم خدایی پیش از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به ابعاد شخصیتی و سیره امام حسن عسکری علیه السلام گفت: سیره زندگانی و اخلاقی امام حسن عسکری علیه السلام برای جوانان امروز الگو است زیرا ایشان در اوج جوانی به مقام امامت رسیدند.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: امام حسن عسکری علیه السلام با این که در اوج جوانی بودند هرگز خود را به گناه آلوده نکرده و همواره به اخلاق محمدی پایبند بودند و آداب دین را رعایت می کردند.

وی با بیان این که این خصلت اخلاقی امام یعنی پایبندی به اخلاق دینی باید برای جوانان امروز که شور جوانی و غلیان احساسات را عامل کشیده شدن خود به سمت گناه عنوان می کنند الگو باشد، گفت: شیعه واقعی طبق سخن امام صادق علیه السلام کسی است که به اوامر و نواهی دین و اهل بیت(ع) پایبند بوده و در مسیر امام علی علیه السلام برای احیای دین تلاش کند.

خدایی تصریح کرد: امام حسن عسکری علیه السلام در تمام طول دوران حیات خود و پس از اینکه عهده دار مقام امامت شدند سعی کردند که بر طبق سیره ائمه پیش از خود حرکت کرده و همواره به دستورات الهی تقید داشتند و شیعیان را نیز به پیروی از سیره اهل بیت(ع) دعوت می کردند.

وی افزود: خلفای عباسی تلاش زیادی کردند تا به روش های مختلف امام را از مسیر حق و حققیت منحرف کنند اما همانطور که بیان شد امام عسکری علیه السلام با وجود اینکه در اوج جوانی بودند هرگز از صراط حق منحرف نشدند و همواره در اخلاق و فضیلت های اخلاقی شهره مردم زمان خود بوده و حتی دشمنان ایشان نیز به مقام عصمت این امام و فضایل اخلاقی ایشان شهادت داده اند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: عده ای از جوانان امروزی به بهانه اینکه در کهنسالی از گناه توبه کرده و در مسیر حق و حقیقت حرکت خواهند کرد گناهان و اعمال منکر خود را توجیه می کنند در حالی که باید دقت کرد که این تفکر، تفکر شیطانی است و تنها شیطان است که به بهانه توبه فردا انسان را دعوت به گناه می کند.

خدایی عفت ورزی و پایبندی به اخلاق را شاخصه جوانان پیر مکتب امام حسن عسکری علیه السلام عنوان کرد، یادآور شد: جوان شیعه در طول زندگی خود سعی می کند همواره در طریق حق حرکت کند و چنین جوانی از فرصت جوانی برای بندگی خدا استفاده می کند تا در کهنسالی بتواند به عالی ترین مدارج معنوی در بندگی خداوند دست پیدا کند.(p2)