به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) ساعت ۹ صبح امروز در بیت‌النور به عنوان محل عبادتگاه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها گردهم آمده و با مدیحه‌سرایی حیدر خمسه مراسم عزاداری سالروز رحلت را در این مکان برگزار کردند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم نیز طی سخنانی در مورد فاضائل حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها گفت: ایشان در میان امامزادگان یک جایگاه متفاوت را به خود اختصاص داده‌اند که به برکت این جایگاه بسیاری از افراد را در روز قیامت شفاعت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شیعیان به ویژه مردم ایران و شهر مقدس قم باید به صورت ویژه قدردان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها باشند، مطرح کرد: در بارگاه این بانوی کریمه علمای بسیاری تربیت شده‌اند که هر کدام از آنها نیز مریدان بسیاری را در مکتب خود آموزش داده‌اند.

خادمان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها بعد از برگزاری مراسم در قالب دسته عزاداری سینه‌زنان و گریه‌کنان از محله بیت‌النور به حرم مطهر حرکت و در طول مسیر نیز از مدیحه‌سرایی سید علی حسینی‌نژاد، حسن شالبافان، علی مهدوی‌نژاد و جواد برزگر استفاده کردند.

در این دسته عزاداری علاوه بر معاونان و مسؤولان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، عموم مردم و زائران استان قم نیز خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها را همراهی کردند.

در پایان حرکت این دسته عزاداری، خادمان کریمه اهل بیت(س) با استقبال آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت این آستان مقدس به صحن امام رضا علیه‌السلام رسیدند و رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها را به محضر اهل بیت(ع)، امام رضا علیه‌السلام و امام زمان(عج) تسلیت گفتند.

لازم به ذکر است، از شب گذشته دسته‌جات عزاداری از نقاط مختلف شهر مقدس قم به مناسبت سالروز رحلت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها حضور یافته و با آیین‌های مختلف خود به عزاداری پرداخته‌اند و همچنین تا ساعاتی پایانی امشب نیز این دسته‌جات عزاداری به صورت مستمر در حرم مطهر حضور خواهند یافت.(g3)