به گزارش پایگاه خبری استان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم باقی پیش از امروز در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر با اشاره به‌روز پرستار حضرت زینب سلام‌الله علیها را برجسته‌ترین پرستار تاریخ بشریت عنوان  کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران با تشریح فضایل حضرت زینب سلام‌الله علیها افزود: حضرت زینب سلام‌الله علیها امام معصوم نبودند ولی در رفتار و کردار مانند پدر بزرگوارشان حضرت علی علیه‌السلام عمل کردند و درواقع زینت پدر شدند و با نداشتن مقام عصمت در عصمت ورزی شهره زنان عالم هستند.

وی پس از عصمت بزرگ‌ترین شاخصه شخصیتی حضرت زینب سلام‌الله علیها  را عبادت خالصانه خداوند عنوان کرد، گفت: این بانوی عقیله مانند دیگر اهل‌بیت علیه‌السلام که خواندن نمازهای نافله را بر خود واجب می‌دانستند خویش را موظف به انجام تمام اعمال عبادی ازجمله نمازهای نافله می  دانستند به‌طوری‌که خواندن نمازهای نافله ایشان ترک نمی‌شد و این بانوی عقیله تمام نمازهای نافله خود را به حالت ایستاده اقامه می‌کردند و تنها نماز نافله‌ای که از ایشان به حالت ایستاده اقامه نشد نافله پس از واقعه عاشورا بود.

باقی تبعیت و تسلیم محض در برابر خداوند را از ویژگی‌های عبادی حضرت زینب سلام‌الله علیها  عنوان کرد، افزود: این بانوی عقیله در بعد عبادی بسیار خاشع و متواضع بودند و در مصیبت‌ها جزع‌وفزع نکرده و همواره در زمره صابران بودند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه حضرت زینب سلام‌الله علیها با تمام وجود  حضور خداوند را احساس می‌کردند و تسلیم محض خداوند بودند به گونه ای که در واقعه عاشورا با وجود حجم زیاد مصیبت باز فرمودند: «ما رایت الا جمیلا»  یعنی به خداوند قسم جز زیبایی چیزی را ندیدم و لب به شکوه و شکایت نگشودند.

باقی خاطرنشان کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها دارای مراتب  بسیار  بالای علمی بودند به‌طوری‌که برای زنان مدینه و کوفه تفسیر قرآن می‌گفتند و با بیان نکات تفسیری قرآن کریم مردم را به بصیرت و آگاهی دعوت می‌کردند.

وی افزود: به همین دلیل زنان از این بانوی عظیم‌الشأن شناخت کاملی داشتند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: حضرت زینب سلام‌الله علیها ازنظر جهاد درراه خدا و ایثار ازخودگذشتگی نمونه یک زن فداکار و جهادگر بودند؛ زیرا زمانی که حضرت زینب سلام‌الله علیها با عبدالله بن جعفر ازدواج کردند تنها  شرطی که برای ازدواج خود قراردادند، این بود که در سفرها همراه برادر بزرگوارشان امام حسین علیه‌السلام باشند و عبدالله بن جعفر به دلیل شناختی که از حضرت زینب سلام‌الله علیها داشتند این شرط را پذیرفتند حضرت زینب سلام‌الله علیها در سفر برادر به کربلا با ایشان همراه شدند و حتی فرزندان خود جعفر و عون را درراه اسلام فدا کردند و ولایتمداری خویش را ثابت کردند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه حضرت زینب پرستار نمونه جهان اسلام بودند، گفت: حضرت زینب سلام‌الله علیها در صحرای کربلا مانند یک پرستار نمونه به پرستاری از امام سجاد علیه‌السلام که در آن  زمان بیمار بودند پرداختند و در میدان جهاد نیز یار و یاور امام حسین علیه السلام بودند.

باقی حضرت زینب (ع) را سخنرانی با فصاحت و بلاغت معرفی کرد، افزود: حضرت زینب (ع) در کوفه و شام خطبه‌های تأثیر گذاری ایراد کردند و نقشه‌های یزید و یزیدیان را نقش بر آب کردند.

وی افزود: هنگامی‌که حضرت زینب سلام‌الله علیها خطبه می‌خواندند به دلیل وجود نامحرمان در جمع به گونه ای صحبت می کردند که همگان تصور کردند سخنران حضرت علی (ع) و صدا صدای ایشان است و زمانی که امام حسین علیه‌السلام به فیض شهادت نائل شدند به دلیل فراهم نبودن زمینه و بیماری حضرت سجاد علیه‌السلام حضرت زینب سلام‌الله علیها با شجاعت تمام به خطبه‌خوانی  پرداختند و در بیداری مردم کوفه و شام نقش به سزایی ایفا کردند.

باقی خاطرنشان کرد: همه مادران و زنان می‌توانند مانند حضرت زینب (ع) با پرستاری از مادران و پدران سالمند و بیماران خانواده خویش نقش یک پرستار نمونه را ایفا کنند؛ زیرا ممکن است افراد سالخورده بر اثر پیری و فرسودگی و بیماری ناتوان شده و اطرافیان را مورد آزار و اذیت قرار دهند و صبوری اطرافیان در این زمان موجب عشق و محبت بیشتر میان اعضای خانواده می‌شود همان‌گونه که امام رضا علیه‌السلام فرمودند « هر کس در کار مؤمن گشایشی دهد خداوند دلش را در روز قیامت گشایش می‌دهد».