به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم بهشتی روز گذشته در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با اشاره به احکام محرمیت اظهار کرد: صمیمت میان اعضای دو خانواده موجب محرمیت نمی‌شود و اینکه اعضای دو خانواده تصور کنند به‌دلیل هم‌نشینی و صمیمیتی که میان آن‌ها وجود آمده محرمیت نیز ایجادشده، غلط است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید رسوم قدیمی مخالف آموزه‌های دینی را ترک کنند، اضافه کرد: در برخی طوایف هنگام تولد کودکان را طبق رسم خود برای ازدواج با هم انتخاب می‌کنند اما باید دقت کرد که صرف انتخاب کردن و خرید حلقه نامزدی بدون قرائت خطبه عقد نمی‌تواند عامل محرمیت باشد.

این کارشناس فقهی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در ادامه با اشاره به احکام نگاه زن و مرد نامحرم نسبت به یکدیگر خاطرنشان کرد: نگاه مرد نامحرم به بدن زن نامحرم با قصد لذت یا بدون قصد لذت، حرام است و نگاه زن نامحرم به بدن مرد نامحرم نیز چنین حکمی دارد.

بهشتی تصریح کرد: نگاه به صورت، بدن و موی دختر نابالغ به قصد لذت نیز در اسلام حرام است و اگر فرد فکر می‌کند که این نگاه بستر گناه و لذت است باید از نگاه کردن پرهیز کند اما اگر نگاه به دختر نابالغ با قصد لذت همرا نباشد اشکالی ندارد.

وی در پایان یادآور شد: تا قبل از خواندن صیغه محرمیت هیچ محرمیتی میان زن و مرد نامحرم ایجاد نمی‌شود بنابراین دختر و پسری که قصد دارند در آینده دور یا نزدیک با یکدیگر ازدواج کنند برای اینکه نگاه آن‌ها به یکدیگر حلال باشد باید خطبه عقد را بخوانند تا به صورت شرعی محرم‌شده و نگاه آن‌ها نسبت به یکدیگر حرام نباشد.(p2)