به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حسینی‌نژاد در دیدار جمعی از شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی و مسئولان مزار خواجه معین‌الدین چشتی در هندوستان که در سالن معاونت فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) انجام شد، گفت: کشور ایران و هندوستان اشتراک‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند و ریشه تاریخی این دو کشور از جمله اصالت‌های خانوادگی موجب شده است که دشمنان چشم‌طمع به این دو کشور داشته باشند.

مشاور تولیت حرم بانوی کرامت افزود: کشورهای هندوستان و ایران از نظر فرهنگی در دوره‌های مختلف قابل توجه بوده‌اند و تاریخ هزاران ساله این دو کشور اعجاب‌برانگیز است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رهبران انقلاب اسلامی ایران راه امام حسین علیه‌السلام را الگوی خود قرار داده‌اند و به دنبال کمک به مظلومان عالم هستند و تلاش می‌کنند کرامت انسان‌ها را در هر نقطه‌ای از جهان احیا کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد در ادامه گفت: اکنون مزارهای انسان‌های بزرگ هندوستان که در گسترش اسلام نقش بسزایی داشته‌اند، به قطب‌های فرهنگی تبدیل‌شده و با وجود اینکه سالیان زیادی است که این افراد از بین مردم به دیار باقی شتافته‌اند اما در حقیقت همچنان زنده هستند و مردم را به دین اسلام دعوت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها آماده است تا هر نوع همکاری با مسئولان مزارهای شریف هندوستان داشته باشد.(p1)