به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امشب در مراسم سخنرانی بعد از نماز مغرب و عشاء که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه تمام انسان‌ها از اول خلقت تا روز قیامت امتحان می‌شوند، اظهار کرد: افرادی که بتوانند در امتحانات الهی سربلند باشند به سعادت خواهند رسید همان‌طور که تمام انبیا الهی توانستند در این امتحانات پیروز شوند.

وی بابیان اینکه مقام امامت و ولایت بالاترین مقام نزد خداوند است، عنوان کرد: پس از پیامبر اکرم(ص) افرادی که به حضرت زهرا سلام‌الله علیها ظلم کرده و ایشان را به شهادت رساندند خود را خلیفه و ولی مردم معرفی کردند درحالی که مطابق آیات قرآن کریم افرادی که ظالم هستند نمی‌توانند به درجه امامت و ولایت برسند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه افرادی که سخاوت‌مند هستند وارد بهشت می‌شوند، مطرح کرد: در دین اسلام به اطعام دادن و کمک کردن به فقرا سفارش‌های بسیاری شده است و یکی از دلایل وجود مهمانسرا در آستان‌های مقدس نیز همین موضوع است.

وی بابیان اینکه هیچ‌کدام از اعمال افراد بخیل مورد پذیرش خداوند واقع نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس روایات کافری که دست باز و بخشنده‌ای دارد از مسلمانی که به دیگران بخل می‌ورزد به بهشت نزدیک‌تر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) نیز رسالت خود را با اطعام دادن به دیگران دنبال کردند، تصریح کرد: خیر رساندن و اطعام دادن با تجمل‌گرایی تفاوت دارد و مردم باید تلاش کنند در این موضوع دچار افراط و تفریط نشوند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در هرزمانی می‎توانستند نبوت را اعلام کنند اما ولایت و امامت با یکدیگر تفاوت دارند چراکه ولایت با قلب مردم کار دارد و این مردم هستند که باید با گوش جان به ندای امام خود لبیک گویند.

این سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: امام صادق علیه‌السلام فرموده‌اند واقعه آتش‌زدن درب خانه حضرت علی علیه‌السلام و به شهادت رساندن حضرت زهرا سلام‌الله علیها از واقعه کربلا و عاشورا تلخ‌تر و عظیم‌تر است.