به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌ رضایی قمی صبح امروز به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ما انس و جن را فقط برای عبادت خلق کرده‌ایم.
وی با اشاره به فلسفه خلقت انسان، افزود: خداوند انسان را برای عبادت از روی اختیار خلق کرده است به همین دلیل ۱۲۴ هزار پیامبر (ص) و یک پیامبر درونی به نام عقل برای انسان قرار داده تا او را عبادت کنند.
استاد حوزه علمیه ویژگی‌های نماز را مدنظر قرارداد و خاطرنشان کرد: نماز یکی از راه‌های عبادت کردن خداوند است، ازاین‌رو نماز، معراج مؤمن و “قربان کل تقی” است.
وی بابیان اینکه روز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها روز ماتم آل الله است، عنوان کرد: قبر ناپیدای حضرت زهرا سلام‌الله علیها سند مظلومیت آن حضرت، و اعتبار شیعه شده است.
حجت‌الاسلام رضایی قمی عبادت‌های حضرت زهرا سلام‌الله علیها را مدنظر قرارداد و تصریح کرد: عده‌ای وجود دارند که توحید آنان تام بوده و استقامت دارند بنابراین یکی از استقامت‌های حضرت زهرا سلام‌الله علیها گذشتن از فرزند است.
وی ابراز کرد: استقامت در عبادت با همه حجم کاری و کم بودن سن یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت زهرا سلام‌الله علیها است که در نوع خود الگوی همه زن‌های عالم است.(p2)