به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری امروز در نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب برگزار شد، با اشاره به اینکه پوشش تبلیغاتی و تبلیغات محیطی در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر به شیوه مطلوب دنبال شده است، عنوان کرد: با افزایش تعامل میان ستاد و شهرداری می‌توانیم نیازهای تبلیغی را رفع کنیم.

وی از برگزاری دوره تربیت متخصص امربه‌معروف و نهی از منکر یادکرد و ادامه داد: پیشگیری از منکرات و آسیب‌های اجتماعی را در این دوره مورد توجه قرار داده و دوره آموزشی مهارت‌های زندگی را نیز با رویکرد پیشگیری از جرم و منکرات در مساجد دنبال می‌کنیم.

معاون فرهنگی، تحقیقات و آموزش ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم به آغاز دوره آموزشی ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی با محوریت مباحث مرتبط در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر ‌هم‌زمان با ۱۵ اسفندماه اشاره کرد و گفت: در این دوره ارائه روش‌های تذکر لسانی در راستای فرهنگ‌سازی عمومی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه همگان باید در راستای تحقق اهداف فرهنگی موردنظر در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر مشارکت داشته باشند، گفت: طلاب و روحانیون در این عرصه نقش قابل‌توجهی دارند که نباید نسبت به نقش آن‌ها بی‌توجه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری بر ارائه آموزش‌های محوری برای اقشار مختلف جامعه تأکید کرد و افزود: فراگیری امربه‌معروف و نهی از منکر می‌تواند بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات جامعه را رفع کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده به همت این اداره‌کل در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود بتوانیم در راستای اهداف موردنظر گام‌های موردنیاز را برداریم.(p1)