به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای علمی ستاد اعتکاف استان قم که در سالن محراب انجام شد، با اشاره به اینکه یکی از نتایج امر به معروف و نهی از منکر شکل‌گیری دیگر فریضه‌های دینی است، اظهار کرد: اعتکاف از جمله تکالیفی است که مستحب بوده و گاهی واجب می‌شود به همین علت یکی از مباحث مهم در حوزه اعتکاف شناخت معروف‌ها و منکرهای معتکفین و لوازمی است که با این سنت دینی مرتبط می‌شود.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها پرداختن به فعالیت‌های علمی در حوزه اعتکاف را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: افراد  معتکف باید در زمان اعتکاف بیشترین بهره برداری را از شرایط داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم شیعه مورد نظر اهل‌بیت(ع) باشیم باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم چراکه این فریضه دینی اکنون به دستگاه‌ها، مرزها و افراد خاص محدود شده است درحالی که امر به معروف موجب عمل به دیگر فرایض دینی می‌شود و هر دستگاه بر اساس شرایط خاص خود باید دارای شورای امر به معروف و نهی از منکر باشد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه یک سازمان باید برای برپایی امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود، مطرح کرد: برخی از بدعت‌ها، آسیب‌ها و نوآوری‌های در دین موجب ترویج آموزه‌های نادرست از دین اسلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه معروف‌ها و منکرات اعتکاف باید شناسایی شود، گفت: رهبر انقلاب اسلامی نماینده امام زمان(عج) هستند به همین علت رضایت ایشان رضایت حضرت ولی عصر(عج) است.