به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین مقداد تابش عصر امروز در سخنرانی زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) برگزار شد، با اشاره به الگو گیری مردان و بانوان از حضرت زهرا و حضرت علی علیهما السلام اظهار داشت: بسیاری از مشکلات در خانواده ها از دوری اهل بیت (ع) به وجود می آید از این رو در اهل بیت (ع) آن زوجی که انسان ها می توانند از آن تاسی بجویند حضرت زهرا و حضرت علی علیهما السلام است.

وی با بیان اینکه عصمت و طهارت اهل بیت (ع) امتیازی برای انسان ها به شمار می رود، افزود: جز نور چیز دیگری از اهل بیت (ع) نمی توان مشاهده کرد چرا که عمل کردن به سیره اهل بیت (ع) هیچ ضرری برای انسان ها ندارد، اما بر عکس آن نیز وجود دارد که هر فردی از اهل بیت (ع) دور شود از خداوند نیز دور خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه سه رکن اساسی وجود دارد که زن می تواند بهترین تعامل را برای همسر خود داشته باشند، عنوان کرد: در هنگام نگاه کردن به همسر مسرور شدن، اطاعت و مطیع بودن و حفاظت در خویشتن و پاک دامنی و حفاظت از اموال همسر، از اساسی ترین مولفه های همسرداری است.

وی خاطرنشان کرد: زن و شوهر باید بعد از ازدواج فضایی را به وجود بیاورند تا پیش از بروز مشکلات و گرفتاری ها، بتوانند با یکدیگر صحبت های مفید و مناسبی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین تابش به دلایل کمتر شدن محبت زن و شوهر بعد از گذشت مدتی از زندگی اشاره و عنوان کرد: زن و شوهر بعد از زندگی باید از یکدیگر تعریف کرده و به هم احترام بگذارند تا سبب علاقه زیاد به یکدیگر شود.

وی با بیان اینکه محبت بین زن و شوهر باید تعامل دو طرفه باشد، ابراز کرد: اگر انسان بداند آن چیزی که در اختیار دارد رزق اوست، قطعا محبتش به آن بیشتر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه به زبان آوردن محبت از سوی مرد به همسرش را مد نظر قرار داد و تاکید کرد: اگر مردی محبت خود را برای همسرش به زبان آورد این محبت از یاد و خاطر او بیرون نخواهد رفت، همچنین ابراز محبت کلامی زن به همسرش سبب توانمند شدن مرد می شود.(p1)