به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم که در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) برگزار شد، به عبارت شجره طیبه در قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: شجره طیبه ای که اکنون غرس شده و خداوند آن را اداره کرده است، باغبان می خواهد و باغبان آن نیز امام زمان(عج)، امام خمینی (ره) و امام خامنه ای است که از آن محافظت و مراقبت می کنند.

وی با بیان اینکه شجره طیبه باید آبیاری شود چرا که به هر درختی آب نرسد خشک می شود، افزود: شجره طیبه با خون شهدا آبیاری می شود، از این رو ثمر آن نیز که انقلاب اسلامی است با دیگر ثمر های درختان متفاوت است.

امام جمعه قم عنوان کرد: دنیا از ثمره شجره طیبه متحیر و از رشد آن غیظ دارند بنابراین به همین دلیل به عهد های خود پایبند نیستند و پیمان های خود را می شکنند.

وی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را جزو نخستین دستور العمل های دشمنان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمنان در صدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند اما باز به حول قوه الهی نمی توانند کاری انجام دهند.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان می خواستند از حوادث دی، بهمن و اسفند ماه سوء استفاده کنند، اما ایذاء نمی تواند درخت را از ریشه بکند، چیزی که می تواند این درخت را از ریشه دربیاورد بی مسئولیتی مسئولان است.

وی با اشاره به جایگاه شهدا و اهمیت توجه به مزار این پیکرهای مطهر خاطرنشان کرد: مزار شهدا یک قبرستان عادی نیست چرا که فردی که به آن می رود درواقع رشته ای از شهدا را به همراه خود می برند، بنابراین باید به قطبیت و فرهنگی ماندن مزار شهدا توجه ویژه ای شود.(p1)