حجت‌الاسلام جواد بهشتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس گفت: کارگاه بداهه نویسی مشق بهار(۲) با همکاری حرم بانوی کرامت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در زمان تحویل سال ۱۳۹۷ در حرم مطهر برگزار شد.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها افزود: در سال ۱۳۹۶ نیز این کارگاه به پیشنهاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزارشده بود و با توجه به استقبال زائرین و مجاورین حضرت، امسال نیز در حرم مطهر با حضور خوشنویسان استان از ساعت ۲۱ تا ساعت ۳ بامداد این برنامه ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال زائرین و مجاورین جهت دریافت کاغذهای خوشنویس شده به‌عنوان یادگاری و هدیه از طرف آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، روز اول فروردین نیز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۶ نیز این کارگاه دایر می‌باشد.

حجت‌الاسلام بهشتی پور در ادامه گفت: ۱۳ نفر از خوشنویسان استان قم در این کارگاه حضور دارند و خوشنویسان آثار را تولید و به زائرین هدیه می دهند و غالب محتوای پیشنهادی برای بداهه نویسی از سوی زائرین و القاب و اسامی اهل‌بیت(ع)، فرازهای زیارت جامعه کبیره، فرازهایی از زیارت عاشورا، آیات کوتاه قرآنی، اشعار عرفانی حافظ می‌باشد.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: هنر خوشنویسی یک هنر سالم و بدون حاشیه و در راستای تبلیغ فرهنگ، اشاعه فرهنگ مذهبی و آیینی است که به‌صورت زنده در این کارگاه اجرا می‌شود و در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و جذب جوانان یک فرصت مناسبی است.(t1)