به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، محمدرضا بهرامی امروز در حاشیه بازدید معاونان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از پایگاه‌های نوروزی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هلال احمر همانند سال‌های گذشته نسبت به برپایی پست‌های امداد و نجات و راهنمای زائر در نقاط مختلف استان اهتمام ویژه داشته است، اظهار کرد: ۱۹ پست امداد و نجات و ۳۰ ایستگاه راهنمای زائر در استان قم برپا شده است.

وی از اختصاص دو پست امداد و نجات ویژه خواهران و برادران در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یاد کرد و افزود: علاوه بر ۱۲ نفری که در این پست‌ها فعالیت دارند، جمعی از نیروهای هلال احمر نیز در چهار ایستگاه راهنمای زائر در درب‌های ورودی حرم مطهر مستقر هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد: تا پایان روز ۱۱ فروردین‌ماه ۴۵ مورد حادثه به جمعیت هلال احمر استان قم اعلام شده است که با تلاش‌های هلال احمر ۱۲ نفر از مرگ حتمی نجات یافته‌اند و در مجموع چهار مورد حریق خودرو و ۱۷ مورد رهاسازی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۹۵ نفر به صورت سرپایی از خدمات درمانی جمعیت هلال احمر استان قم استفاده کرده‌اند، گفت: تاکنون طی ایام نوروز در مجموع ۴۳۰ تیم از این مجموعه برای امدادرسانی به زائران و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت(س) اعزام شده‌اند و با توجه به نزدیک شدن به روز طبیعت، حوادث خاص از جمله سقوط از کوه را نیز داشته‌ایم که امیدواریم هم‌استانی‌ها با رعایت قوانین و مقررات این حوادث را کاهش دهند.

لازم به ذکر است، هادی محمودنژاد معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در پایان این بازدید با اهداء هدایایی به محمدرضا بهرامی از تلاش‌های هلال احمر در راستای خدمت‌رسانی به زائران کریمه اهل‌بیت(س) تقدیر کرد.