به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی شب گذشته طی سخنانی در مراسم شب رحلت حضرت زینب سلام‌الله علیها که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه علم ملائکه همانند شهود و واقعیت است، اظهار کرد: صاحبان علم شاهد هستند اما علم آن‌ها کتابی، رسمی و گفتاری نیست بلکه به فرموده حضرت صادق علیه‌السلام همان علمی است که خداوند به‌عنوان یک نور برای هدایت انسان‌ها در دل‌های آن‌ها قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه وجود حضرت زهرا سلام‌الله علیها آیینه جهان‌نماست، اضافه کرد: علم ایشان، علم کتابی نیست بلکه علم حضرت همانند شهود و وجود ایشان نیز به اثبات رساننده حقایق عالم است.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه انسان در اثر عبادت به یقین می‌رسد، خاطرنشان کرد: اگر ما اسیر نفس خود نباشیم مورد عنایت خداوند متعال قرار می‌گیریم و به سمت سعادت و موفقیت هدایت خواهیم شد.

وی از قرآن کریم به‌عنوان نسخه‌‎ای شفابخش برای عموم مردم جامعه یاد کرد و گفت: وجود مؤمن در عالم قبر نیازی به چراغ بیرونی ندارد بلکه ایمان است که سبب روشنایی قبر او می‌شود و این یک حقیقت قرآنی است که باید به آن توجه کرده و با نگاه به این حقیقت، در امور مختلف خود به رضای خداوند متعال توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی با اشاره به برخی از ویژگی‌های ماه رجب تصریح کرد: باید قدردان این ماه باشیم و از فرصت‌های آن به شیوه مطلوب برای آمرزش گناهان استفاده کنیم.

وی از صبر و مقاومت حضرت زینب سلام‌الله علیها یاد کرد و ادامه داد: ایشان برای حفظ عزت خود تلاش کنند و در مسیر مبارزه با ظلم نترس بودند به همین علت توانستند به دست‌های بسته بر دهان مستکبران بزنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زینب سلام‌الله علیها حافظ انقلاب امام حسین علیه‌السلام بودند، عنوان کرد: مردم ایران اسلامی دروس مختلفی از جمله ولایتمداری، پاسداری از خون شهدا و لزوم انتقال پیام شهدا به نسل‌های آینده را از ایشان آموخته‌اند.

وی ادامه داد: این مسئولانی که از غرب و قدرت‌های بزرگ می‌ترسند و یکی بعد از دیگری به دنبال توافق با دشمنان هستند اگر یک قطره از معرفت حضرت زینب سلام‌الله علیها را داشتند از مسیر خارج نمی‌شدند و همانند حضرت زینب سلام‌الله علیها با دست بسته خود را پیروز میدان جنگ می‌دانستند.

نائب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران با بیان اینکه ملت ایران زیر پرچم ولایت‌فقیه نهضت امام حسین علیه‌السلام را ادامه می‌دهد، گفت: هرچند در دوره‌های مختلف با سختی‌های بسیاری روبرو شده‌اند اما تا ظهور امام زمان(عج) حرکت خود را متوقف نخواهند کرد.