به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، اکبر میرشکار روز گذشته در دیدار مدیران استان قم با تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، با اشاره به اینکه حرکت کمیته امداد را در راستای تحقق مطالبات رهبری، علما و مراجع تقلید دنبال کرده‌ایم، اظهار کرد: به لطف خداوند متعال مردم اعتماد مطلوبی به کمیته امداد استان دارند به همین علت قم در برخی از شاخص‌های امداد رتبه‌های برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سه میلیارد تومان در جشن نیکوکاری پایان سال ۹۶ در قم جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: بسته‌های حمایتی در میان بسیاری از مردم نیازمند توزیع شد به همین علت مراجعات مردمی به کمیته امداد در ایام پایانی سال گذشته کاهش یافت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از تلاش کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان یاد کرد و گفت: جشن توانمندسازی هزار و ۳۰۰ خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در سال گذشته برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد زن‌های مطلقه استان قم غیر بومی هستند، عنوان کرد: ۴۶۰ مورد از آن‌ها را در منطقه نیروگاه شناسایی و ارتباط میان آن‌ها و طلاب خواهر را برقرار کرده و جمعی از طلاب برادر را نیز به دنبال همسران آن‌ها فرستاده‌ایم تا بتوانیم ازدواج مجدد آن‌ها را رقم بزنیم که تاکنون در ۸۰ مورد به نتیجه مورد نظر رسیده‌ایم.

میرشکار با اشاره به اینکه کاهش آمار طلاق آسیب‌های شهر را کاهش می‌دهد، گفت: بعد از بازگشت افراد به سمت ازدواج مجدد طی ۶ ماه به صورت مستمر برنامه‌های حمایتی توسط کارشناسان برای آن‌ها دنبال می‌شود.

همچنین، مدیرکل ورزش و جوانان استان قم طی سخنانی با بیان اینکه این اداره‌کل طی سال گذشته دستاوردهای بسیاری در عرصه ورزش قهرمانی و کسب مدال‌های جهانی داشته است، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و امور جوانان توانسته ایم برنامه‌های مختلف از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه زوج‌های جوان را در راستای کنترل آسیب‌های اجتماعی برگزار کنیم.

حسن عابدی با تأکید بر اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم برای سال جاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی مختلفی را دنبال خواهد کرد، یادآور شد: اکنون دوره ویژه‌ای را برای زوج‌های جوان در حال طلاق درنظر گرفته تا بتوانیم آن‌ها را به سمت زندگی مجدد هدایت کنیم.(p1)