به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انجام کار خیر به صورت پنهانی یک جایگاه متفاوتی نزد خداوند متعال دارد، اظهار کرد: اگر با رویکرد ریاکارانه به دنبال تظاهر اعمال نیکو خود باشیم نمی‌توانیم به ثواب و پاداش اخروی موردنظر برسیم.

وی با تاکید بر اینکه گاهی خوابیدن انسان عالم هم عبادت است، اضافه کرد: برخی از افراد فکر می‌کنند که برای عبادت خداوند متعال همیشه باید در حال نماز خواندن و عمل به مستحبات دینی باشیم درحالی‌که اگر در هر عرصه‌ای از زندگی خود رضای خداوند متعال را مورد توجه قرار دهیم در حقیقت همیشه در حال عبادت هستیم.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کمک‌های پنهانی امام علی علیه‌السلام به فقرا باید در جامعه اسلامی ترویج یابد چراکه عمل پنهانی اجر و پاداش ویژه‌ای نزد خداوند متعال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عذاب بیان گناه از عذاب عمل به آن گناه بدتر است، عنوان کرد: بر اساس روایتی از امام هشتم علیه‌السلام فردی که گناه را علنی و افشا می‌کند خوار و حقیر خواهد شد؛ انسان اجازه افشای گناهان خود را نیز ندارد چه برسد به اینکه بخواهد گناهان دیگران را افشا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد از ستارالعیوب بودن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین صفات خداوند متعال یاد کرد و ادامه داد: همان‌طور که خداوند متعال به دنبال پوشاندن گناهان است ما نیز باید تلاش کنیم تا گناهان پوشانده شود چراکه افشای گناه یک جرم بزرگ است.