به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین وحیدپور عصر روز گذشته طی سخنانی در برنامه پرسش و پاسخ زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، در پاسخ به این سؤال که آیا با وجود فدراسیون شطرنج این بازی حلال است یا نه؟، اظهار کرد: اگر شطرنج از حالت قمار خارج شده باشد و به طور یقین از ابزار قمار نباشد و از حالت آن بیرون آمده باشد دیگر حرام نیست.

وی با اشاره به حرام نبودن شطرنج در صورت خروج ابزار آن از حالت قمار، اضافه کرد: نظر برخی از مراجع از جمله آیت‌الله خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی این است که در صورت خروج ابزار شطرنج از حالت قمار، این بازی حرام نخواهد بود اما برخی دیگر از جمله آیت‌الله سیستانی می‌فرمایند، بازی با شطرنج در هر صورت حرام است و مقلدین ایشان نمی‌توانند این بازی را انجام دهند.

این استاد حوزه علمیه قم به احکام غسل روز جمعه اشاره و تصریح کرد: غسل روز جمعه را می‌توان تا اذان ظهر جمعه به نیت ادا و بعد از آن تا غروب آفتاب به نیت رجا انجام داد اما بعد از غروب آفتاب، غسل روز جمعه معنا ندارد اما می‌توان آن را روز شنبه قضا کرد.

وی علت پوشش کامل زنان در هنگام نماز را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بانوان در چند مورد باید پوشش خود را به صورت کامل حفظ کنند چراکه در صورت رعایت نکردن آن، عمل آن‌ها مورد قبول واقع نمی‌نمی‌شود.

حجت‌السلام والمسلمین وحیدپور با بیان اینکه فرد مسلمان باید خمس سالانه خود را پرداخت کند، مطرح کرد: قانون پرداخت خمس به مجرد یا متاهل بودن افراد ارتباطی ندارد چراکه هر فردی باید خمس خود را پرداخت کند.(p2)