به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سعیدیان در سخنرانی قبل از نماز ظهر شبستان امام خمینی حرم مطهربا بیان اینکه افشای گناه برای دیگران خود از بزرگترین گناهان وباعث ترویج فحشا در جامعه می شود، تصریح کرد: اگر کسی مرتکب خطا یا گناهی شده حق ندارد آن را برای دیگران بازگو کند زیرا علاوه بر اینکه آبروی خود را به خطر انداخته باعث عادی شدن گناه در جامعه می شود.
وی افزود: اگر کسی به مکان وزمان گناه مباهات کند وآن را برای دیگران نقل کند خداوند حجاب از گناهانش برمی دارد وآبرویش را در جامعه می برد.
خطیب حرم مطهر یکی از مهمترین راه های اشاعه فحشا در جامعه را فضای مجازی وشبکه های ارتباطی عنوان کرد وگفت : دشمنان اسلام از طریق وسایل ارتباط جمعی فرهنگ واعتقادات جوانان را هدف قرار داده است وبا ترویج گناه و زشتی ها در جامعه غیرت وتقوای آنها را تهدید می کند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدیان با بیان اینکه خداوند هیچ مخلوقی را اضافی وبیهوده خلق نکرده است، خاطرنشان کرد: هر مخلوقی بر اساس ظرف زمان ومکانی که در آن قرار می گیرد ممکن است نحس یا شوم به نظر برسد به عنوان نمونه مردم جغد را نحس می دانند چون به اذن خداوند از بروز حوادث خبر می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدیان با بیان اینکه بعضی از ماه ها بخاطر ظرف زمان ومکانی نسبت به زمان های دیگر فضیلت بیشتری دارند، گفت: ماه رمضان بخاطر نزول قرآن از هزاران ماه افضل است چنانچه امام علی(ع) در فضیلت آن می فرماید تفضل رمضان به ماه های دیگر مثال تفضل من به دیگر بندگان عادی است و روز جمعه را بخاطر وعده ظهور امام زمان (عج) در این روز، سید ایام می نامند.
وی با بیان اینکه محدث قمی به نحس وشوم بودن ماه صفر اشاره دارد، گفت: دلیل نحس بودن ماه صفر این است که از نظر زمانی بیشترین ظلم بنی امیه در حق اهل بیت(ع) وبه خصوص کاروان اسرای کربلا در شام، در ماه صفر اتفاق افتاده چنانچه زمانی که از امام سجاد(ع) پرسیدند کجا به شما سخت گذشت سه مرتبه فرمودند الشام، الشام ، الشام.